[WN] latigo leder

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anick

latigo leder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 08:49

Wie kan mij vertellen wat latigo leder is? En vooral wat voor kwaliteit leder dit is.

MSQuincyTE

Re: latigo leder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:21

Ga eens naar een western winkel die kan je dat beter uitleggen en ook laten voelen wat het verschil is

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 18:16

Daar heb ik ook al een mail naar toe gestuurd. Maar ik denk, misschien kunnen jullie me hier jullie mening en de feiten ervan geven, aangezien een winkel toch spullen wil verkopen zullen ze niet zeggen dat het rotzooi is, als dit het geval zou zijn.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:47

Als het rotzooi is zie je het snel genoeg

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 10:22

Toch zou ik graag van andere mensen horen wat zij ervan vinden en wat hun ervaringen zijn met dit leder.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:08

Als je naar ene winkel kunt gaan en denkt het zelf te kunnen voelen waarom zou je dan een topic openen op een forum?
Het komt bijna over alsof je geen antwoord op een vraag wil geven MSQuincyTE. Waarom regaeer je dan uberhaupt?

Latigo is een wijze van leer bewerken in het looi stadium.
http://www.buckskinleather.com/saddle.htm
Hier staat bv dat er zelf nog weer verschillende soorten latigo zijn. Het wordt meestal gebruikt voor onderdelen van het zadel als singel straps en de losse straps achter op het zadel, vaak aan concho's. Ook wordt het gebruikt voor teugels.
Kenmerkend is dat het soepel is en licht 'rekbaar'. Een duidelijke tegenstelling is bijvoorbeeld rawhide wat keihard opdroogt.

Alle leer komt gewoon van de huid van een dier. Maar die huid is op zommige plaatsen dikker dan andere plekken en dat bepaald wat voor leer het wordt en waarvoor het wordt gebruikt. Daarnaast heb je dus ook nog verschillende manieren om de huid de looien.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 16:04

Oke,
Ik heb ze gezien, maar dan om je singel aan vast te maken. Heb de winkel ook al gemaild, maar denk je dat het daar geschikt voor is?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:14

De meest tie-straps zijn van latigo leer, maar per ti-strap kan het nog weer verschillen in kwaliteit. Ze zijn er ook in het nylon te krijgen. Zelf heb ik een latigo lederen van Weaver.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 01:54

Anick schreef:
Toch zou ik graag van andere mensen horen wat zij ervan vinden en wat hun ervaringen zijn met dit leder.

Ik blijf erbij dat je dan naar een western winkel moet gaan of naar een zadelmaker

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:39

Ik heb ook een singel riem van Latigo leer; voelde eerst wat stug, maar wordt nu in gebruik soepeler; er werd mij meteen bij aankoop verteld dat je deze leer-soort niet mag invetten; het wordt vanzelf soepel en is inderdaad wat rekbaar na verloopt van tijd. Haha!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:52

MSQuincyTE schreef:
Anick schreef:

Ik blijf erbij dat je dan naar een western winkel moet gaan of naar een zadelmaker

Of er wordt een forum in het leven geroepen, speciaal voor de paardenliefhebber. Op dat forum komen dan topics voor verschillende disciplines waar mensen allerlei vragen kunnen stellen en kunnen discusseren/kwebbelen over van alles wat met paarden te maken heeft.... Verrek! Daar zitten we nu op Knipoog

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:24

Hahahahaa Knipoog ja daar is een forum toch voor, is leuk als je vast wat informatie hebt VOORDAT je naar een westernwinkel gaat.
Meestal zitten ze niet naast de deur Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:16

Natuurlijk is een forum handig, maar buiten Bokt is er ook nog google en daar kun je ook een hele hoop zelf vinden Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:02

Graag weer terug on topic. Voor dit soort vragen kun je inderdaad naar de winkel of zadelmaker, maar dit soort vragen kunnen en mogen ook op Bokt gesteld worden, bijvoorbeeld voor ervaringen.
Een mix dus van zelf op onderzoek gaan en Bokt gebruiken Knipoog

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:14

MSQuincyTE schreef:
Anick schreef:

Verward

Tuurlijk kun je naar een winkel gaan en daar het verschil voelen. Maar dan heb je nog de persoonlijke voorkeuren...
Wat de één verschrikkelijk vindt, is voor de ander superspul.
En daarbij zegt de TS duidelijk dat ze graag het verschil wil weten, en niet wil voelen...
Dapperdier heeft het antwoord al gegeven.