Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
QuickSilver schreef:Ik ben benieuwd of er hier iemand is die hoeflak gebruikt en er misschien een foto van heeft.
Het lijkt me wel mooi voor wedstrijden keuring etc..
Alleen is het best irri met het zwarte dat het echt nergens meer vanaf komt, dus je blouse kan je weggooien als je er per ongeluk iets overheen krijgt. Ik had het op mijn vinger en die was de dag daarna pas schoon. En van de hoeven moet het ook slijten (duurt 3 daagjes) ook al spuit je ze af na de wedstrijd.
(maar dat vind ik persoonlijk niet mooi)
Je smeert het de avond vóór de wedstrijd/show op de goed zuiver gemaakte hoeven. Het beschermt de hoef tegen vuil en zo heb je smorgens minder poetswerk.
Rosalie123 schreef:Volgens mij wordt hoeflak sneller gebruikt bij westernruiters. Als het alleen om de 'mooi' gaat, zou ik de TS aanraden om gewoon hoefvet te kopen. Daar gaan de hoeven ook mooi van glimmen en sluit de hoef niet af.
Rosalie123 schreef:Je hebt ook zeker wel gelijk, er blijft snel zand of andere snippers, strootjes, etc aan plakken en het gaat er snel weer af. Maar ik ken verder ook niemand die hoeflak gebruikt. even een vraagje, bestaat er dan ook een soort nagellakremover? Of moet het er vanzelf afslijten?
Miss_Montana schreef: