[AC] Welke zadels voor academische rijkunst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

[AC] Welke zadels voor academische rijkunst ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 18:22

Buiten de gewone bekende zadelmerken lees ik ook wel eens dat sommige een zadel uit spanje/portugal of elders halen.
Hebben jullie een of meerdere zadels ? Ik ben nog aan het zoeken voor mijn paard, er ligt nu tijdelijk een euroriding op maar ligt niet echt goed.
Mijn instructrice heeft een prachtig zadel voor de AC, maar dan praat je over een heel ander type zadel.

Lacrima

Re: [AC] Welke zadels voor academische rijkunst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:05

Zaldi en Marjoman zijn toch wel goed bekende Spaanse merken? Misschien zul je da wat kunnen vinden, of op http://www.iberosattel.nl.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:08

Welke kenmerken zoek je in een zadel voor academische rijkunst?

Bv vlakke zitting, weinig/geen kniewrong, een zadel dat je helpt in de klassieke zit te zetten (beugelriemophanging op de goede plaats).

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:26

Ik heb nu om te proberen een bare food te leen. Dat is in ieder geval boom loos, daarna moet ik ook nog zien wat ik zelf wil hebben , dus ik volg het even. Haha!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 08:17

ik ben wel bewust op de ac aan het trainen, maar na de clinic van B Banderup zie ik ook in dat de echte ac zadels lastig zijn om goed te zitten, dat is voor mij nog een fase te ver. Ik heb nog wel wat te doen met mijn zit, ik begin eigenlijk net weer intensief te rijden en ben hiervoor er heel lang uitgeweest. En dan hebben we nu een linker en een rechterzit, dat is voor mij even wennen.
En ik weet nog niet wat ik zoek en wil nu kijken naar wat er allemaal mogelijk is.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:01

ik heb me een zadle laten aanmeten bij trekkingsaddles en heb de espaniola kijk maar in mijn profiel

haha bedenk me net dat je hem in het echt al hebt gezien

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:22

In mijn profiel kun je verschillende Portugese zadels zien waar dus sprake is van een vlakke zit, geen kniewrong en andere beugelophanging (verder naar achteren).

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 15:27

liberty22 schreef:
ik heb me een zadle laten aanmeten bij trekkingsaddles en heb de espaniola kijk maar in mijn profiel

haha bedenk me net dat je hem in het echt al hebt gezien

ja prachtig zadel en ik vind het knap dat jij daarop kan zitten, misschien als ik de staatsloterij win en als 2e zadel straks

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:30

Er valt weinig van het zadel te zien, liberty22, door hoek waaruit de foto´s genomen zijn.

garny95, een Portugees zadel is goedkoper dan een dressuurzadel, daarvoor hoef je geen loterij te winnen

Voorbeelden Portugese zadels die aan de criteria voldoen(sorry, deze had ik net niet in mijn profiel Knipoog ):

Portugees
Litoral
Agodim

Portugees dressuur
De laatste heeft iets kniewrong en gevormde zit en is dus een iets makkelijker overgang van een "normaal" dressuurzadel.

Wat voor soort paard hebben we het over, waar je een zadel voor zoekt? Heb je een foto?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 19:28

lusitana, bedankt voor je info en ook mooi de voorbeelden, hoe doe jij dat met passen ?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:58

Mensen geven maten door en sturen foto´s van de paardenrug. Er komen wel complete tekeningen binnen met maten erbij. Of je zegt wat voor engelse maten hij heeft. Als het niet goed is, wordt het aangepast. Dit kost je wel dan wel een keer extra verzend kosten 50 euro). Ik begrijp dat het lastig is dat zadels niet aan huis gepast kunnen worden en dit houdt veel mensen tegen om te kopen, maar als je geen uitzonderlijk vet paard hebt, zijn er gewoon standaard maten, net als met andere zadels.

Als je specifiek door wilt gaan op zadels VIA mij kopen, dan graag per pb. Hier doe ik alleen algemene info geven.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:11

--> HAR