wintec wide.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

wintec wide.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:21

ik heb dus een vraagje..
heeft iemand enig idee hoeveel bomen er in een wintec wide kunnen en of het ook op een normaal gebouwd paard past?
er zitten bredere kussens op met een bredere kamer en anders geplaatste singelstoten, dat lijkt mij voor elk paard eigenlijk wel fijn die extra vrijheid en bredere kussens namelijk.

alvast bedankt.

zazoeyou

Re: wintec wide.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:55

moonfish13 schreef:
ik heb dus een vraagje..
heeft iemand enig idee hoeveel bomen er in een wintec wide kunnen en of het ook op een normaal gebouwd paard past?
er zitten bredere kussens op met een bredere kamer en anders geplaatste singelstoten, dat lijkt mij voor elk paard eigenlijk wel fijn die extra vrijheid en bredere kussens namelijk.

alvast bedankt.

Ik heb de Isabell Werth, die zijn vrij breed qua ruggengraatvrijheid,,
Hoe breder de boom hoe meer ruggengraatvrijheid..

Ik heb nu de witte boom erin,, en meet de ruggengraatvrijheid 11cm tussen de kussens(voorkant nog veel meer,,maar vanaf halverwegen tot achteraan 11cm)

Als ik de blauwe boom erin doe is het 9cm breedt

Als je paard een gewone normale bouw heeft?? waarom dan een wintec wide??

De wide zegt het al.. dat is voor paarden met een bredere boomwijdte dan de witte boom,,dus breder dan 34cm

[HAR] Kunnen alle bomen van Wintec in alle Wintec zadels?

Lees daar maar eens...

Ik gebruik alleen de 1e paarse boom van de wide versie,,(roze maat 35cm) in mn IW (die meet dan 12cm ruggengraatvrijheid)
Ik heb hiervoor GOED geinformeerd of het mogenlijk was,, (bij wintec)

Ik mocht het MET garantie gewoon doen !!

Wijdere boom is af te raden om in gewoon wintec zadel te doen Knipoog

NET ZOALS de wintec wide,, : de witte MAG in de wide versie,, MAAR de boomaten die daaronder zitten NIET(volgens wintec) Vork

moonfish13

Re: wintec wide.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 17:02

omdat ik een wide nodig heb voor een nogal rond gebouwd paard, maar als er een eigen paard komt ben ik dus benieuwd of dat zou kunnen passen.
en de isabell werth word weer een beetje heel prijzig, helemaal voor een verzorgpaard.
(500 euro vind ik al veel geld, helemaal voor een verzorgpaard en ik ook maar 3 euro per uur verdien.)
en het is een diepe zit, ik wil een ander zadel omdat ik totaal niet tegen een diepe zit kan.. Clown
daarnaast zoek ik een veelzijdigheidszadel omdat ik een dressuur vreselijk vind zitten Vork

edit: ik kon ook weinig vinden bij wintec, helemaal niet duidelijk daarom dacht ik vragen kan geen kwaad.