constante pijn in knie, andere beugels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

constante pijn in knie, andere beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 12:04

sinds kort heb ik veel last van mijn rechterknie, vooral als ik mijn knie buig (dus in de stand waarin ik mijn been houd tijdens het rijden) doet het veel zeer. eerder had ik hier weinig last van. het is gekomen sinds ik het paard van mijn zusje heb gereden (die gooide nogal hoog op)

ik ga volgende week een week op vakantie en hoop dat het hierdoor overgaat. tot nu toe wordt de pijn ook alleen maar erger.

Afbeelding
Afbeelding

ik rijd op het moment met sprenger beugels.

meer mensen die hier last van hebben? die desnoods andere beugels weten waarbij het over gaat.

groetjes

MarliesV

Re: constante pijn in knie, andere beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:06

Hoi Lotjj,

Ik zou toch even met dit naar de HA gaan. Ik ken het probleem maar bij mij is de oorzaak duidelijk. Mocht je de HA niet willen laat er dan is een fysio naar kijken.

Hoop dat het snel beter gaat.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:08

Heb ik al jaren last van....
Ik rijd dus ook met GPG beugels, met schokbrekers zeg maar. Kun je instellen naar je eigen smaak (licht of zwaar verend). Is in het begin even wennen maar je knieen hebben er baat bij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:28

ik zou ook eerst even naar de huisarts gaan of desnoods ff naar de fysio.

GPG beugels kan je inderdaad proberen, schijnt erg goed te helpen bij knieproblemen.

vind dat je een erg nette houding hebt trouwens!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:29

ik heb er zelf geen last van maar ik hoor veel zo'n mensen lovend spreken over de GPG beugels...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:30

mijn zusje heeft van die gpa verende beugels (ook knieproblemen gehad) persoonlijk vind ik die beugels veel te zwaar en ook niet lekker rijden. ik wacht de vakantie af, gaat het niet over. denk dat ik dan maar even naar de HA moet.

lissy. bedankt voor het compliment! denk niet dat het komt omdat ik raar zit (mijn instructise let er altijd goed op)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:34

Afbeelding

dit zijn gpa beugels toch?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:37

jup Ja

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:37

hmm ik vind het nadeel van deze beugels (volgend jaar heb ik een jong paard erbij) dat als je met je voet erdoor heen schiet je er echt blauwe plekken aan overhoudt. was juist zo blij met mijn sprenger beugels.

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:22

ik had hier een tijdje geleden ook last van toen ik begon met rijden op een paard dat hoog opgooit, en had toen de zelfde klachten. Knipoog

Ben toen naar de HA geweest die zei van neem maar rust, en als het binnen 2 weken niet beter is dan kom maar terug..
ben na 2 weken terug geweest en toen heeft hij heeft me doorverwezen naar de fysio,
ben toen naar fysio gegaan en bleek dat ie vast ging zitten als ik ging paardrijden (of fietsen ofzoiets), iniedergeval,
na er een paar x geweest te zijn, en 2 weken niet te hebben gereden heb ik er nou veel minder last van Pling

maar heb verder geen speciale beugels er voor gekocht ofzo.. Tong uitsteken

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 11:09

bij mij is het niet zo dat ik bij het paardrijden vast zit.

als ik mijn knie buig kan ik de plek direct aanwijzen. het is vooral na het rijden een constante pijn. en soms met lopen ook. en als ik mijn knieën buig doet het pijn.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:47

Misschien anders pessoa beugels proberen? Die zijn niet zo zwaar en massief als de GPG beugels.
Ze hebben net als sprenger de beweegbaarheid in de zijkanten maat ze veren ook nog eens(terwijl sprenger alleen beweegt)
Moet zeggen dat als je last hebt van je gewrichten sprenger niet veel zal helpen(ook niet de bow balance kan ik je uit ervaring vertellen).
Dan heb je meer baat bij beugels ala GPG of pessoa die mee veren.
Zie hier voor de pessoa beugels: http://www.ekkia.com/bdd/shopping/produ ... =62&pic=1#
Ze zijn overgens rond de €90,-