corrector pad vragen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

corrector pad vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 10:31

bij ons op stal staat een huge paard met een schof van 1.81. Nu is onlangs de zadelmaker/passer geweest, en het zadel dat hij heeft past totaal niet door zijn vreemde bouw(hij heeft een mega schoft). Nu hebben we een leenzadel gekregen om te proberen. door zijn oude zadel is ie nl helemaal vast in zijn rug gekomen. Dmv een ander zadel te gebruiken,konden we zien of ie hier door iets beter loopt, en het dus zin heeft om een op maat gemaakt zadel te kopen. Maar omdat je met een op maat gemaakt zadel begint bij prijzen vananf 1700 euro, en we dat niet in onze achterzak hebben, zou het een optie zijn om eerst door te rijden met het leenzadel, en daar een sjabrak met inlages onder te doen, zodat de drukverdeling wel beter is.

Nu had ik in mijn achterhoofd de corrector pad. Hoe werkt zo iets, en waar is die online te bestellen?

Even voor de info, het is niet mijn paard, het is een hap held om in 1x een nieuw zadel aan te schaffen, en ze hebben het beste voor met het paard, dus dit is een tijdelijke oplossing!

lonnie

Re: corrector pad vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:04

pm anders even bourrelier hier op bokt, zij verkoopt de korrektor pads en meet ze ook aan etc. Anders contact opnemen met Arie de Boer, weet het nr zo niet maar volgens mij is dat harnessmaker hier op bokt

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:28

Je kan voor minder dan 1700 euro ook een goed zadel aan laten meten. Ik weet niet hoe slecht het leenzadel ligt, maar als dit ook echt niet past, dan is de corrector pad geen oplossing. Alleen uistel van nog meer problemen.

Je kan trouwens bij o.a. Divoza een pad kopen van kalvakade met allemaal inlages erbij om de "probleem" plekken te onzien. Misschien is dat een optie. Zelf heb ik ook nog een schoft pad liggen en pad met opvulling voor. Misschien is dit een optie. Pb me anders even hierover. Kan je dan even een foto sturen.

In ieder geval succes ermee.

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:20

lonnie schreef:
pm anders even bourrelier hier op bokt, zij verkoopt de korrektor pads en meet ze ook aan etc. Anders contact opnemen met Arie de Boer, weet het nr zo niet maar volgens mij is dat harnessmaker hier op bokt

Foutje Huilen Huilen
het is zadelboer

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:08

kwam er net achter, excuses!