De beste peesbeschermers voor de (achter)benen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

De beste peesbeschermers voor de (achter)benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 21:13

Mijn paard is momenteel aan het herstellen van een peesblessure, en van de VA moeten we met rijden het been (linksachter) proberen te beschermen. We hebben nu op zijn advies een bandage met onderlap om, maar ik wil binnenkort toch liever een goede peesbeschermer aanschaffen voor achter. Nou ja, twee dus. Ik heb wel al de 3-1 beschermers van Premiere, maar deze bevallen niet zo goed. De Eskadron Allround set leek me eigenlijk wel prima, ondersteunt mooi de kogel en is makkelijk af te spoelen. Iemand ervaringen met deze beschermer of andere merken? Brand los!

Meetje22

Re: De beste peesbeschermers voor de (achter)benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:40

Ik heb BR en ben er wel over te spreken.
Mooie prijs en makkelijk in het schoonmaken.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:59

In de bit heeft nog maar kort geleden een heel artikel gestaan over peesbeschermers.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:19

ja klopt, maar dat was volgens mij meer over de warmte eronder, niet welke merken er goed zijn voor mn de achterbenen. Verder niemand?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:20

Ik heb zelf de Eskadron Allround en ik ben er zeer over te spreken. Lijkt me een prima keuze..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:23

de allround zijn heerlijke beschermers! super goede pasvorm, bescherming rondom maar wel een harde schaal. ze zijn zo schoon en nemen geen water op. blijven ook heel netjes in gebruik

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:25

Only_Hellen schreef:
In de bit heeft nog maar kort geleden een heel artikel gestaan over peesbeschermers.

hai, ik ben geen bit-lezer, maar wel nieuwsgierig Schijnheilig
wat was de conclusie van het warmte-onder-peesbeschermers verhaal?

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:28

Ik heb de BR pees en kogel. ze gaan om de hele kogel heen. Ben er erg tevreden over

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:31

Jade schreef:
Only_Hellen schreef:

hai, ik ben geen bit-lezer, maar wel nieuwsgierig Schijnheilig
wat was de conclusie van het warmte-onder-peesbeschermers verhaal?

de conclusie was: het wordt best warm! Clown

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:51

Gulpje schreef:
de conclusie was: het wordt best warm! Clown

maar blijkbaar niet te warm, of geen goed alternatief als je nog steeds op zoek bent naar peesbeschermers..?

[edit] sorry dat ik beetje offtopic raak Schijnheilig ik heb zelf een stel merkloze hoge strijklappen als dat nog strijklap genoemd mag worden? van neopreem met een stuk flexibel plastic aan de binnenkant wat kogel en pijpbeen beschermd. voldoet prima naar mijn idee.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:58

Volgens mij heb je de Clown smiley gemist? Clown Ik kan het me niet meer herinneren wat er precies in stond. Als jij het zo graag wilt weten moet je even de zoekfunctie gebruiken. Succes! OK dan!

Ik ga denk ik toch de Eskadron Allround set in de winkel even goed bekijken, bedankt voor de tips!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:44

De conclusie was dat het onder peesbeschermers en bandages zo warm wordt dat de pezen erdoor beschadigd raken en de kans op peesblessures groter wordt.

Ik zou gaan voor een paar heel goed ademende beschermers. Bijvoorbeeld de NEW airflow.
Ik heb ze in pijpkous-uitvoering (heb ze te koop) en merk echt heel veel verschil qua warmte. Ze zijn er ook in crossbeschermers, die beschermen het been rondom.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 13:43

Op zich geloof ik dat wel, ware het niet dat ik vóór de blessure nooit bescherming achter om had. Wel peesbeschermers voor, en die hebben nooit voor problemen gezorgd; de pezen zijn in hele goede conditie en er is geen vocht/warmte oid te zien of te voelen.

Ik wil gewoon de best mogelijke ondersteuning en bescherming voor de achterbenen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:10

Lenneke_ schreef:
De conclusie was dat het onder peesbeschermers en bandages zo warm wordt dat de pezen erdoor beschadigd raken en de kans op peesblessures groter wordt.

Ik zou gaan voor een paar heel goed ademende beschermers. Bijvoorbeeld de NEW airflow.
Ik heb ze in pijpkous-uitvoering (heb ze te koop) en merk echt heel veel verschil qua warmte. Ze zijn er ook in crossbeschermers, die beschermen het been rondom.

heb je een pic of een link? kan ze online niet zo vinden, alleen airflow bandages..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:36

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:51

Lenneke_ schreef:

Je moet wel volledige informatie geven. Ik wil dan weten na hoeveel tijd de temperatuur onder die dingen gemeten is. Wat ik begrepen heb is een uurtje of 2 niet schadelijk, maar bijv de hele dag wel.
Leuk weetje trouwens voor mensen die hun paard met bescherming om in de wei zetten Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:24

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:50

Ik heb de Eskadron Allround, cross en van Br de achterbeschermers Ja Persoonlijk vind ik de allrounds het fijnste, beschermen naar mijn mening het beste Ja

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:31

Allrounds ben ik niet zo kapot van, ze zijn erg mooi maar nemen wél water op ( en blijven dan lang nat), en nu ik ze een jaar heb begint de binnenvoering aan de voorkant gaten te krijgen en de onderkant scheurt. De witte zijn fijn voor de wedstrijden maar ik koop ze hierna niet meer. Ik ben persoonlijk voor de Eskadron flexisofts, die vind ik wel erg fijn. Crossbeschermers lijken me helemaal top maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:41

hmm, ik ben er toch echt mee door water gereden en ze hielden echt geen water vast...
ik heb ze ook ruim een jaar gehad en veel gebruikt, maar ze bleven echt super en nergens kapot

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:44

ik heb niet de allround, maar wel de flexi van eskadron,
voor voor en achter, het zijn mn lievelingspeesbeschermers
ik heb ze nu al 3jaar en ze kunnen nog lang mee, ik gebruik ze
het meest, eskadron is echt van super kwaliteit!
ze zijn makkelijk in gebruik en schoonmaken.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:00

LiSSy schreef:
hmm, ik ben er toch echt mee door water gereden en ze hielden echt geen water vast...
ik heb ze ook ruim een jaar gehad en veel gebruikt, maar ze bleven echt super en nergens kapot

De buitenkant neemt niks op maar de binnenvoering met neopreen wordt echt wel nat bij mij. Dat gebeurt bij gewone peesbeschermers ook trouwens Clown .

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 10:32

Billy schreef:
Leuk weetje trouwens voor mensen die hun paard met bescherming om in de wei zetten Knipoog

Dat hebben we idd een tijdje moeten doen, bandage met onderlap om in de wei. Je kan je wel voorstellen dat het been warm was als alles eraf werd gehaald.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 10:34

Ik zag trouwens dat de Paardendrogist ook heel veel keuze heeft in cross beschermers.

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:47

als je het goed moet beschermen kan je crossbeschermers aanschaffen.. Ook sommige 3 in 1 beschermers werken wel goed, maaar dan moet je wel stevige hebben...