zadel is misschien niet goed

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

zadel is misschien niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 22:44

ik heb een passier dressuur zadel en die heb ik een tijdje terug laten opvullen door divoza.... ik had gelijk mijn bedenkingen daarover. wat voor bedenkingen kan ik niet goed uitleggen het was een gevoel. rij nu op een ander paard met het zelfde zadel en na 2 a 3 x rijden heb ik het idee dat het paard niet meer lekker loopt. nu heb ik op een ander zadel gereden op het zelfde paard en het paard liep wel veel beter. nu heb ik een 2 jarige gekocht en wil toch zeker weten dat mijn zadel goed is. nou zouden jullie wel zeggen dan ga je toch gewoon terug naar divoza, maar ik denk dat ze daar zeggen dat het zadel gewoon goed is. nou is mijn vraag wie weet iemand die voor een schappelijke prijs naar mijn zadel wil kijken en er ook echt verstand van heeft. nou heb ik al gesnuffeld op internet maar de prijzen die ik daar gevonden heb van een zadelchek is wel heel erg hoog. dus wie weet er iemand? ik woon in de buurt van groningen.....

marimba

Re: zadel is misschien niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:03

waar woon je? probeer een goede zadlemaker te vinden in de buurt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:06

Wat mij meteen opvalt in het verhaal is dat je zegt dat je met het zadel op verschillende paarden rijdt...
Niet ieder zadel ligt goed op een paard. Als een zadel wordt opgevuld of aangemeten dan moet dat paardafhankelijk gebeuren...
Je kunt je zadel niet op 1 paard laten aanpassen en er vervolgens mee op een ander paard rijden....

misschien past het zadel wel gewoon helemaal niet op het paard dat je nu rijdt en paste het wel op de vorige... Je zult het zadel aan dit paard moeten laten aanpassen....

En je zadel laten aanpassen op een 2 jarige is onzin... het paard zal eerst moeten uitgroeien en spieren moeten kweken, en pas dan kun je je zadel laten aanpassen...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:21

en daarbij groeit een jong paard na het inrijden ook nog behoorlijk in de breedte dus zal je alsnog weer mettertijd een nieuw zadel aan moeten schaffen.