Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Marieke_K schreef:Ik ben het met Djilan eens. Gevaarlijker is het niet, mits je het gespje waar je beugelriem doorheen gaat zo hebt staan dat je beugel er af valt als je blijft hangen met je voet.
Mariannedeb schreef:Marieke_K schreef:Ik ben het met Djilan eens. Gevaarlijker is het niet, mits je het gespje waar je beugelriem doorheen gaat zo hebt staan dat je beugel er af valt als je blijft hangen met je voet.
Ik had het hier pas met een meisje van stal over, toen pakten we mijn zadel erbij (wintec), maar daar zit dus maar 1 stuk.. geen extra haakje oid. Het is 1 geheel. Is het dan te gevaarlijk?
Denk niet dat het echt gevaarlijk is, anders zouden ze het wel hebben aangepast denk ik! Dat het slecht is voor het paard heb ik nog nooit gehoord in iedergeval.
Zal per persoon verschillen denk ik.
Mariannedeb schreef:Marieke_K schreef:Ik ben het met Djilan eens. Gevaarlijker is het niet, mits je het gespje waar je beugelriem doorheen gaat zo hebt staan dat je beugel er af valt als je blijft hangen met je voet.
Ik had het hier pas met een meisje van stal over, toen pakten we mijn zadel erbij (wintec), maar daar zit dus maar 1 stuk.. geen extra haakje oid. Het is 1 geheel. Is het dan te gevaarlijk?
Dus denk dat je juist sneller los bent, in plaats van minder makkelijk
. Ook het zadel ziet er na een paar jaar nog prima uit. Ook mijn haf heeft geen drukplekker od. Kan me wel voorstellen een paard met een dun/gevoelige huid, dat dit kan gaan irriteren.