halster met bithangers en hackamore?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

halster met bithangers en hackamore?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 20:58

Hallo bokkers!

Ik rijd mijn ijslander met een hackamore wat heel goed bevalt. Nu wil ik graag een blauw kopstuk met daaraan mijn hackamore.

Toen ik op zoek was zag ook dat er verschillende onderdelen voor biothane halsterhoofdstellen te koop zijn (oa. biothane bithangers). Mijn halster is heel mooi koningsblauw en nu vroeg ik me dus af of het mogelijk is om bithangers aan het halster te doen met daar aan een hackamore. Zijn er mensen die dit doen of geprobeerd hebben? Ligt de neuriem van het halster dan niet in de weg?

Voordat ik bithangers aan ga schaffen wil ik nl. wel weten of het mogelijk is aangezien een hack redelijk hoog moet hangen Tong uitsteken

Wat ik bedoel is dus dit, maar dan ipv een biothane halsterhoofdstel, een gewoon nylon halster.

Speedster

Re: halster met bithangers en hackamore?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:41

Je voelt mijn commentaar waarschijnlijk al aankomen: de hack moet hoger (zoals je zelf ook al opmerkt). Het ligt een beetje aan je halster hoe hij zou komen te hangen, dat zou je echt moeten zien.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:31

Kan best hoor Ja Had ik ook. Maar de bithangers waren veel te lang dus je moet een andere manier vinden om ze aan het halster vast te maken.

[edit] even foto gezocht. Hier hing ie nog met hangers, dus iets te laag.

Afbeelding

Witte bontje is van het halster, paarse bontje van de hack.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 08:45

Oké dank je Knipoog dan ga ik eens uitvissen of het met mijn halster mogelijk is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:59

Een tijdje terug had ik het zelfde idee als jij, een stalhalster en dan bithangers en in plaats van een hackamore een bitje, en de musketons van de hangers dan aan de ringen tussen kopstuk en keelriem, aan de onderkant van het bakstuk. Ook voor een IJslander. Wat blijkt: het werkt wel maar van de bithangers was het stukje biothane dat overbleef net zo lang als de musketon die eraan zat, gewoon omdat het paard een kleiner hoofd heeft dan een paard van meer gangbare endurancemaat. Als de hack hoger hangt dan een bitje zou je je moeten gaan afvragen of het wel zin heeft voor zo'n klein stukje, kun je denk ik nog beter leren/nylon riempjes zoeken (met leuke blauwe stoffen bekleding) en er haken aan maken, om nou voor die paar centimeter blauw biothane stuff te kopen is een beetje zonde van het geld... In mijn profiel staat ergens een foto van het (mijn) halster dat ik bedoel (je kunt het gewoon niet missen, het is een vrij opvallend halster Tong uitsteken ) over het hoofdstel heen, daar kun je de positie ten opzichte van de bitringen zien op een ijsje (het vosje). De bithangers hangen er daar niet aan, ik had het halster even er omheen gedaan om een beginneling mee te nemen te paard. Je zult zien dat je, zeker op een ijs, weinig ruimte hebt doordat de neusriem van het stalhalster dikker en breder is dan die van een biothane halsterhoofdstel. Daarnaast komt denk ik, maar ik heb geen ervaring met hackamores, de positie van het bakstuk/de bithanger wat nauwer dan bij een bitje. Succes!