Een tijdje terug had ik het zelfde idee als jij, een stalhalster en dan bithangers en in plaats van een hackamore een bitje, en de musketons van de hangers dan aan de ringen tussen kopstuk en keelriem, aan de onderkant van het bakstuk. Ook voor een IJslander. Wat blijkt: het werkt wel maar van de bithangers was het stukje biothane dat overbleef net zo lang als de musketon die eraan zat, gewoon omdat het paard een kleiner hoofd heeft dan een paard van meer gangbare endurancemaat. Als de hack hoger hangt dan een bitje zou je je moeten gaan afvragen of het wel zin heeft voor zo'n klein stukje, kun je denk ik nog beter leren/nylon riempjes zoeken (met leuke blauwe stoffen bekleding) en er haken aan maken, om nou voor die paar centimeter blauw biothane stuff te kopen is een beetje zonde van het geld... In mijn profiel staat ergens een foto van het (mijn) halster dat ik bedoel (je kunt het gewoon niet missen, het is een vrij opvallend halster
) over het hoofdstel heen, daar kun je de positie ten opzichte van de bitringen zien op een ijsje (het vosje). De bithangers hangen er daar niet aan, ik had het halster even er omheen gedaan om een beginneling mee te nemen te paard. Je zult zien dat je, zeker op een ijs, weinig ruimte hebt doordat de neusriem van het stalhalster dikker en breder is dan die van een biothane halsterhoofdstel. Daarnaast komt denk ik, maar ik heb geen ervaring met hackamores, de positie van het bakstuk/de bithanger wat nauwer dan bij een bitje. Succes!