Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
_helga_ schreef:mijn paard waar ik op rijd die heeft het bontje op het dekje leggen want dat moet vn wilma salm(is een paard van wilma)
Lara_Silver schreef:_helga_ schreef:mijn paard waar ik op rijd die heeft het bontje op het dekje leggen want dat moet vn wilma salm(is een paard van wilma)
Ok, goed dat we dat weten...
En je verdere toevoeging aan dit topic?

Miss_Malfoy schreef:Dat snap je toch wel, als Wilma het zegt is het goed!

Lara_Silver schreef:Mij is het ook al vaak opgevallen. Het is hetzelfde als het bontje óp het dekje leggen, dat is ook volkomen nutteloos, want het hoort op de blote rug. Imo hoort een bontje gewoon op de blote rug van het paard en er dan meteen het zadel op, zonder combi met een dekje of nog erger een pad.
_helga_ schreef:nou dan neit maar ik weet zeker dat zij gelijk heeft en wilma salm is een super dressuur amazone in brabant en zeeland!!
en ze rijd prix st georges!!

Miss_Malfoy schreef:_helga_ schreef:nou dan neit maar ik weet zeker dat zij gelijk heeft en wilma salm is een super dressuur amazone in brabant en zeeland!!
en ze rijd prix st georges!!
Ik woon in zeeland, maar ken haar niet...
Narya schreef:Miss_Malfoy schreef:
Ik woon in zeeland, maar ken haar niet...
![]()
Wilma is toch diegene uit Yerseke?
Offtopic
Narya schreef:Lara_Silver schreef:Mij is het ook al vaak opgevallen. Het is hetzelfde als het bontje óp het dekje leggen, dat is ook volkomen nutteloos, want het hoort op de blote rug. Imo hoort een bontje gewoon op de blote rug van het paard en er dan meteen het zadel op, zonder combi met een dekje of nog erger een pad.
Dat vind ik wel een interessant punt. Ik heb gisteren zoiets aangeschaft en was er eigenlijk vanuit gegaan dat je zoiets gewoon tussen het zadel en het dekje moest leggen, omdat je dat toch hier het meeste ziet. Dat lijkt toch ook vrij logisch, omdat het niet helemaal met het zadel meeloopt, maar onder een gedeelte ligt. Onder de zweetbladen moet toch ook wel iets liggen? *confused*

. En als het niet past moet je het niet gebruiken, dan sloop je de rug alleen maar. Je gaat toch ook niet rijden met een niet passend zadel met allemaal deuken in de kussens, of zie ik dat verkeerd? Bregje88 schreef:Bontjes zijn er niet in alle maten..
Ik heb al meerdere (dressuur)zadels gehad waarbij geen bontje onder kon..
Nu ben ik verder niet zoown bont-fan maar als ik idd op de gemiddelde dressuurwedstrijd kijk, rijdt toch echt het meerendeel met een bontje ertussen.. Dus lijkt het mij sterk dat het daardoor verslechterd.. Maar dat even buiten beschouwing gelaten..
Voor de mensen die een te klein bontje eronder leggen, eeeeeuhm dat ziet er toch ook niet uit.!!
En aangezien de meeste het eronder gooien puur uit 'ja maar iedereen doet het' en 'omdat het mooi is'.. kunnen ze beter ff bedenken dat als het niet past langs je zadel het er niet uit ziet, dus je het beter uit je hoofd kan zettenn