Vraagje over zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

Vraagje over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 13:22

Heb vanmorgen proef gereden met een Kieffer Lech Profi. Zadel zit heerlijk en kaal op de rug ( zonder dekje ) lijkt hij ook prima te liggen maar met rijden trekt toch mijn dekje iets naar achteren.

Als ik met mijn hand vanaf de boom tot onder glijdt lijkt hij echt strak genoeg aan te sluiten. Mijn dekje heeft geen enkele lus overigens waarmee ik het vast aan het zadel kan maken. Is de boommaat nu echt te wijd ? Of kan het nog een andere oorzaak hebben dat het dekje naar achteren schuift ?

Nadine_S

Re: Vraagje over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:25

Hm goede vraag!
Probeer eens een dekje dat je vast kan maken?
Het klinkt namelijk wel alsof het zadel goed ligt!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:33

Wat voor paard heb je? En hoe is de rug gevormd? Daarnaast, heb je het zadel aan laten meten of denk je zelf dat het goed ligt?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:10

En nog een belangrijkere, is het dekje voorgevormd? Een dek ala anky schuift namelijk niet alleen omdat het zadel evt. niet goed ligt maar ook de pasvorm speelt bij die dekken een grote rol. PK bv. zal beter blijven liggen aangezien deze is voorgevormd.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:54

Aafje87 heeft gelijk, een slecht dekje onder een goed zadel is funest...

klavertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:31

Ik dacht het al....dekje is waardeloos. Ik ga het morgen eerst maar eens zonder chabrak proberen en daarna met mijn wollen chabrak. Het gaat trouwens om een smal gebouwde Fjord met een mooie rechte rug. Het zadel is niet aangemeten maar wel aan te passen....het gaat er in eerste instantie om of de boommaat goed is.