Zadel kopen via internet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zadel kopen via internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:07

Ik zit er aan te denken een eigen zadel aan te schaffen voor m'n huurpony, eventueel 2ehands aangezien ik niet de rijkste ben Knipoog Maar hoe koop je een zadel via internet? Hoe weet je zeker of het gaat passen en wat doe je als het niet past?

Anieke89

Re: Zadel kopen via internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:09

Daar zul je afspraken over moeten maken met de verkoper. Het is wel noodzaak om het zadel te gaan passen, dus of jij met je paard daarnaartoe, of zij met het zadel naar jou toe Knipoog

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:11

Ik heb ook een zadel via internet gekocht. Het eerste zadel bleek uiteindelijk toch niet goed te liggen en is via internet weer verkocht. Het zadel (zo goed als nieuw) wat ik nu heb is ook gekocht via marktplaats en dat ligt prima.
Bij de meeste ruitersportzaken kun je trouwens ook tweedehands zadels kopen. Heb je wel de mogelijkheid om te passen.

Succes!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:11

Ik heb mijn zadel via Bokt gekocht..
Omdat we redelijk ver uit elkaar woonden en dus niet konden passen hadden we afgesproken dat ik het zadel zou komen halen, het zou betalen en mee zou nemen..
We hadden een contractje opgesteld dat als het zadel niet zou passen ik het binnen 7 dagen terug mocht brengen en ik mijn geld terug kreeg.

Gelukkig pastte het zadel omdat het van een zelfde soort gebouwd paard afkwam. Maar moest het niet gepast hebben zat ik iig safe.. Lachen

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:17

Misschien kun je een wintec kopen? Zijn niet de duurste zadels, en passen op erg veel paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:22

Ik heb de Wintec 500 dressuur op het oog Ja heb alleen geen idee welke boommaat de pony heeft.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:39

Als je een zadel gaat passen, maakt niet uit of deze van internet of via een winkel komt, laat er dan iemand naar kijken die er echt verstand van heeft. Bijvoorbeeld iemand van www.msfc.nl het kan je zoveel narigheid voor zowel je paard als jezelf besparen. Geloof me, ik spreek uit eigen ervaring... het kost niet veel en je krijgt er zoveel voor terug!

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:41

Er zijn speciale wintec-boommeters.. die zou je kunnen gebruiken. Voor mijn verzorgpaard heb ik ook een wintec gekocht, ik heb er nu de zwarte boom in (standaard), mocht het niet passen kun je heel simpel een andere erin zetten! Ja

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:17

Mariannedeb schreef:
Er zijn speciale wintec-boommeters.. die zou je kunnen gebruiken. Voor mijn verzorgpaard heb ik ook een wintec gekocht, ik heb er nu de zwarte boom in (standaard), mocht het niet passen kun je heel simpel een andere erin zetten! Ja

Leuk zo'n meter maar die meet echter alleen de voorkant, als de kussen niet aansluiten vanwege een bepaalde vorm van de rug krijg je die door een andere boom er in te hangen nog steeds niet passend! Wintec past echt niet op alle paarden zomaar! Let daar dus echt goed voor op!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:19

Ik heb mijn zadel ook via internet gekocht, maar ben hem wel zelf op gaan halen.
Het was wel een gok, maar kon het zadel toch voor hetzelfde geld of zelfs meer verkopen.
Een zadel op laten sturen zou ik nooit doen.