Iemand ervaring met deze beschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Iemand ervaring met deze beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 13:24

Omdat ik nieuwe beschermers nodig heb en ik eens aan het rondkijken was op internet. Vond ik deze van HKM. Maar omdat ik nog geen ervaring heb met dat merk als bescherming vroeg ik me af of er iemand op bokt dit wel had en me er wat meer over kon vertellen.
de kwaliteit
de levensduur
bescherming
pasvorm
en als het vooral zen geld waard is.
het gaat namelijk ovr deze beschermers
http://www.reitsport-hkm.de/avant.cms/shop/bildgross.php?id=19640&bild=artikelbild&bagr_col=FFFFFF

EDIT : ik was nog even aan het rondkijken en ik vond deze ook wel goed.
zijn ze beter dan de andere aangezien ze meer kosten ook. Zo ja wat is er dan beter aan.
http://www.reitsport-hkm.de/avant.cms/shop/bildgross.php?id=19634&bild=artikelbild&bagr_col=FFFFFF

egnie

Re: Iemand ervaring met deze beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:41

Ik zie met name de bovenste meer als versiering dan als beschermer. De onderste lijkt mij meer bescherming te geven. Echter mijn voorkeur gaat uit naar gewone peesbeschermers met een wat hardere kaft. Deze bieden tenminte fatsoenlijke bescherming tegen het aantikken en zijn niet alleen maar warm.
Sorry in mijn ogen zijn de beschermers die jij hier laat zien puur modebewust. Maar succes, misschien heb ik het wel helemaal mis. Ik ken beide beschermers dus niet, maar oordeel alleen op wat ik zie.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:44

Ik heb deze beenbescherming zelf in gebruik en ik verkoop het ook.
Zelf gebruik is alleen de andere variant wikkelbeschermers, deze kleeft over de hele buitenzijde van de beschermer en heeft gaatjes is het neopreen. Maar pasvorm en uitvoering is hetzelfde.

De pijpkousen beschermen een minder groot gedeelte van het been dan de wikkelbeschermers. Deze geven ook geen steun onder de kogel, wat de wikkelbeschermers wel doen. Voor intensieve dressuur training zou ik de wikkelbeschermers boven de pijpkousen aanbevelen.

De kwaliteit en de pasvorm is erg goed van beide. Ze zijn gemakkelijk schoon te maken en kunnen eventueel ook in de wasmachine.

Na een half jaar gebruiken gaat bij mijn setje voor de voorbenen alleen het biesje aan de binnenzijde een beetje beschadigen. Mijn paard stijkt nogal en loopt dus het biesje kapot. Verder zijn ze nog perfect. Bij de achterbeschermers zijn de biesjes nog wel heel. Er komt wel de vorm van het been in te staan, maar dat is juist goed.

Succes met kiezen!!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 15:40

het is alleen maar voor een half uurtje per week in de bak