singel te ver??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

loveRoes

singel te ver??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 15:43

als ik mijn verzorg paard opzadel dan zit de singel uiteindelijk niet helemaal op de goede plek, het zit niet helemaal achter de voorbenen maar nog wat verder en het zit voor hem niet fijn als ik het zadel verder naarvoren zou doen want dan zit het zo ongeveer bijna op zijn hals Boos! weten jullie misschien een manier hoe de singel meer naarvoren kan?? en maakt het eigenlijk uit behalve dan dat de singel langer moet zijn??

dank!!

Def

Re: singel te ver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:44

Klinkt alsof je zadel niet goed past...

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:54

De singel hoort MINIMAAL 1 hand achter de voorbenen te zitten Knipoog

Zadel hoort 3 vingers achter schouderblad te liggen Pling

Als mijn zadel op de juiste plek ligt(spring en dressuurzadel),, dan heb ik 1 1/2 hand over tussen voorbeen en singel..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:59

Bij paarden waarbij de schouders ver naar achter doorlopen, zal de singel uiteindelijk ook verder dan de hand komen te liggen. Het zadel ligt immers verder naar achter.

Je zou kunnen kijken naar een anatomisch voorgevormde singel als hij er echt last van heeft.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:10

Utixo schreef:
Bij paarden waarbij de schouders ver naar achter doorlopen, zal de singel uiteindelijk ook verder dan de hand komen te liggen. Het zadel ligt immers verder naar achter.

Je zou kunnen kijken naar een anatomisch voorgevormde singel als hij er echt last van heeft.

Wij hebben paarden met extreem schuine schouders(zit je op 2 handbreedtes) en 1 paard met een wel opvallend rechte schouder(zit op 1 handbreedte)..

Wellicht heeft TS een foto van paard met zadel??

Ik vermoed zelf dat jij het zadel op verkeerde plek legt/schuift Cool dat het zadel OP de schouder ligt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:12

Ik denk ook dat het zadel alsnog op de schouder ligt. Dit gebeurt eigenlijk vrij vaak... En dan komt de singel vaak ook verder (te ver) naar voren te liggen.

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:13

hmmm het zou kunnen dat ik het zadel verkeerd leg:S
ik kijk wel of ik een foto van hem met zadel kan maken;)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:19

Je kunt de schouder heel goed voelen bij het paard. Het zadel moet daar duidelijk ACHTER liggen, en er zeker niet op of direct tegenaan. Vraag anders of iemand op stal het voor je wilt checken die weet hoe de schouder loopt als je er zelf niet uitkomt.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:34

Maar als het zadel op de schouder ligt, zou de singel toch juist te ver naar voren moeten liggen? Terwijl de vraag van TS juist is dat de singel haar inziens te ver naar achter ligt?

Een foto zou fijn zijn ja.