Hannoveraanse/lage neusriem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Hannoveraanse/lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 14:03

Gek wordt ik ervan, alles maar dan ook alles is te verkrijgen bij de ruitersportzaken maar het gewone simpele spul niet meer.
Zal het even uitleggen.
Ik beleer al mijn paarden het liefst met een Hannoveraanse neusriem, vroeger was dit heel normaal, nu blijkt het uit te zijn.
Vorig najaar met moeite een hoofdstel kunnen vinden met een Hannoveraanse neusriem, was de laatste in de ruitersportzaak en kreeg er bij te horen dat het manegetroep was Bloos!
Fijn met dit hoofdstel mijn jonge paard ingereden maar vandaag bleek de neusriem stuk te zijn.
Omdat mijn beestje zo fijn loopt op deze neusriem gelijk in de auto gestapt om een nieuwe te kopen.

Aangekomen bij de ruitersportzaak uitgelegt dat ik opzoek ben naar een lage neusriem en of ze deze ook hadden.
Meneer van de ruitersportzaak: Ah je zoek een engelse neusriem, tja die worden eigenlijk niet meer gebruikt..
Ik heb maar geantwoord dat zijn hele zaak vol hing met de engelse neusriemen en dat ik een Hannoveraanse neusriem zocht Clown
Ben nu weer thuis, zonder neusriem, ding wordt bestelt en met een beetje massel heb ik er eentje binnen 2 week.

Maar ik vraag me af waarom deze neusriemen zo moeilijk te verkrijgen zijn.
Waarom zijn ze uit?

sassie76

Re: Hannoveraanse/lage neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:06

Ik rij mijn paard ook met een lage neusriem en ze zijn inderdaad niet goed te krijgen. Ik heb er nu zelf ééntje van Stubben en ééntje van Kieffer. Gelukkig was de één zo in de winkel te krijgen en de ander heb ik moeten bestellen. Veel keuze heb je in ieder geval niet.

Waarom ze niet meer worden gebruikt?...ik heb werkelijk geen idee en vind dat ook heel erg raar

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:08

Ja ik heb dat probleem een tijdje terug ook gehad, zocht een lage neusriem omdat paardlief een wondje had op de plek van de hoge neusriem (waar ik normaal dus wel mee rijd) Bijna niet te vinden, vond de mevrouw van de ruitershop hier er toch nog 1 hing een prijskaartje van €80 aan nou dat was me toch een beetje te veel van het goede!
Ze gaf als reden dat ze toch eigenlijks niet meer verkocht werden omdat niemand ze meer mooi vind dat ze ze eigenlijks niet meer in de winkel hebben.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:11

Je moet bij IJslandershops kijken, IJslanders worden bijna alleen maar gereden met een lage neusriem. Er zijn ook hele mooie gevlochten, met bling erin, of allerlei kleurtjes erdoorheen gevlochten Lachen

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 14:13

€80,- oei en ik heb niet eens gevraagt wat het ding zou gaan kosten, was zo verontwaardigd dat ik er gelijk 1 bestelt heb.
Wilde nog bij andere ruitersportzaken langs maar deze is zo uitgebreid dat ik niet verwacht dat ik ze bij de andere wel kan vinden.

Een Ijslandershop, goed idee helemaal niet aangedacht.
Mmm chips, de enige winkel die ik kende met ijslanderspul hier in de buurt is alweer een tijdje dicht.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:22

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 14:24

Thokkadisje.
Heb jij enige idee waarom deze neusriem nog wel bebruikt wordt bij de ijslanders?
Waarschijnlijk omdat ze minder op de mode zijn maar kan ook zijn dat de ervaringen met deze neusriem zo goed zijn.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:31

Volgens mij stamt dat nog uit de tijd dat leer erg duur was op IJsland, dus de hoofdstellen moesten zo simpel mogelijk. Geen keelriem, geen frontiem en een simpele neusriem. Ik rijd er zelf mee omdat ik het gewoon een veel fijnere neusriem vind. Speelt ook mee dat we niet zo trend gevoelig zijn denk ik Knipoog

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:36

Wij hadden er nog een heleboel liggen van toen mijn ouders nog een manege hadden, nou heb ik er nog maar 1. De rest heb ik denk ik weg gedaan met opruimen, zonde eigelijk... Bloos

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:12

Ik weet dat Divoza ze betaalbaar heeft hangen. Verder kon ik ze bestellen van KN, Dobert en Kieffer. Prestige maakt ze bijv. niet....

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 15:20

Tja divoza is mij net iets te ver weg om even een neusriem te halen, we zitten hier midden tussen tig ruitersportzaken die allemaal uitblinken in de setjes, leuke spulletjes maar het gewone spul wordt lastig.

Punt is dat ik eigenlijk niet wilde bestellen, kwam namelijk bij het opzadelen erachter dat mijn neusriem stuk was, dacht even snel op en neer te gaan om zo'n ding te scoren en dan snel het paard op Haha!

Heb nog even gedacht om er een gecombineerde om te gooien maar waarom zou ik, wil het zo eenvoudig mogelijk houden en hem op deze neusriem blijven rijden totdat zijn aanleuning stabieler is.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:23

Er staan er hééél veel op internet bij allerlei webshops. Wel allemaal van Harrys Horse, of vergelijkbare kwaliteit. Maar ze zijn er wel degelijk. Ik heb er eentje in het bruin besteld van Dobert, wel met heel hoofdstel eraan. In die kleur bruin waren ze al helemaal niet los te verkrijgen. Hier in de regio weet ik zo al 4 winkels die lage neusriem verkopen, hetzij los, hetzij met hoofdstel erbij.. Haha!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 15:30

Hahahahaha ja maar Weert ligt helemaal aan de andere kant van nederland.
En bestellen was niet mijn bedoeling, wilde vandaag weer verder rijden.

Ik zal wel pech hebben dat ik bij een setjes winkel terecht ben gekomen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:31

Maar ik bedoel, ze zijn niet uitgestorven Haha!

Ik denk dat het schrikken word voor je, die losse neusriem. Weet je van welk merk het is???

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:48

Ik ke wel de prijs van die van Dobert en KN.
Laat ik het zo zegggen Ymke, voor die prijs, dan maar een volledig hoofdstel.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:09

Belker schreef:
Ik ke wel de prijs van die van Dobert en KN.
Laat ik het zo zegggen Ymke, voor die prijs, dan maar een volledig hoofdstel.

Ja, dat dacht ik dus ook, daarom heb ik maar een heel hoofdstel besteld toen Haha! , maar die van HH zijn al vanaf iets van 20 euro volgens mij.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:28

Dat heb ik ook gedaan. Vriendlief betaald, dus dat scheelt ook. Kwalitatief vond ik de neusriem van Dobert beter (afgewerkt en zachtheid0 dan die van KN.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:49

Geef mij zo'n vriendje Haha!

De dobert is idd superzacht, althans, model Classic, je hebt ook de stalmeister ofzoiets en die vind ik weer niet fijn. De KN ken ik niet, wist niet eens dat die hoofdstellen maakten!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:09

Kieffer heeft ze ook, mooie kwaliteit, zacht onderlegd. Ik heb er 2 van en ze blijven ook mooi. 30 euro voor een losse neusriem en geheel hoofdstel 95 euro (bij hypoketens en ruiterhuis in Sterksel). Bij ons de buurt zijn goed te verkrijgen, al zijn het wel bijna overal kieffer neusriemen Knipoog.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:42

Ik rijd nu ook met lage neusriem, geen idee welk merk het is. Ze heeft zomereczeem en schuurt haar hele hoofd open, de lage neusriem zit niet op haar plekken, vandaar Knipoog

Ik werk zelf in een ruitersportzaak en wij hebben standaard in ons assortiment de Stubben liggen. Maar weinig mensen willen maar een Hannoveraanse neusriem, we verkopen het ook nauwelijks, dus eerlijk gezegd kan ik het me voorstellen dat winkels het alleen op klantenbestelling in de winkel halen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:26

Ik heb er een van kieffer, zeer fijn ding! Kosten mij niet zo veel(mazzeltje via bokt) maarnormaal zijn ze 32,- bij divoza(als je online besteld en je klikt deze aan dan krijg je de kieffer thuis gestuurd.)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:59

Herkenbaar verhaal. Ik stond (hele tijd geleden) dus ook in de ruitersportzaak voor een lage neusriem. Meisje snapte werkelijk niet waar ik het over had en kwam met tig hoofdstellen aanzetten met allemaal een hoge neusriem..... zucht.... Uiteindelijk snapte ze wat ik bedoelde en kwamen de termen "ouderwets" en "daar rijd toch niemand meer mee". Nou, ik wel!! Ik heb toen een Dobert hoofdstel samengesteld. Plus dat ik regelmatig de vraag krijg of mijn paard soms nog jong is omdat ik een lage neusriem heb Haha!
Maar het ligt er dus maar net aan wat je besteden wil. De goedkopere lage neusriemen vond ik nogal karton-achtig.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:54

Bergje schreef:
Herkenbaar verhaal. Ik stond (hele tijd geleden) dus ook in de ruitersportzaak voor een lage neusriem. Meisje snapte werkelijk niet waar ik het over had en kwam met tig hoofdstellen aanzetten met allemaal een hoge neusriem..... zucht.... Uiteindelijk snapte ze wat ik bedoelde en kwamen de termen "ouderwets" en "daar rijd toch niemand meer mee". Nou, ik wel!! Ik heb toen een Dobert hoofdstel samengesteld. Plus dat ik regelmatig de vraag krijg of mijn paard soms nog jong is omdat ik een lage neusriem heb Haha!
Maar het ligt er dus maar net aan wat je besteden wil. De goedkopere lage neusriemen vond ik nogal karton-achtig.

haha dat verhaal ken ik...al rijden hier een aantal grote stallen allemaal met lage neusriem. Dus in het begin kreeg ook die vraag over mijn neusriem, nu wordt het geaccepteerd (ook door jury's). Och zolang ze er beter op lopen dan een gecombineerde, why not Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:54

ik heb er eentje bij divoza vandaan, gewoon weg omdat ik er snel een nodig had! kwaliteit is wat ver te zoeken Bloos
maar vriendin heeft wel weer een hele mooie, weet niet waar ze die vandaan heeft. gebruik het toch regelmatig met de springpaarden!

joselyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 04:28

Kijk maar eens bij paard en stijl die hebben ze in verkoop van HB