Gebruikers en ex-gebruikers gezocht startrekk zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Gebruikers en ex-gebruikers gezocht startrekk zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 13:14

Ik heb zelf geen paard maar rij drie haflingers met drie verschillende zadels (stubben). De eigenaar heeft er alleen een handje van, de paarden te veel eten te geven. Dus me zadels passen steeds dan weer wel dan weer niet.
Ik zal even uit leggen wat ik wil.
Ik ben een recreatie ruiter, en draaf niet veel maar wel veel stap en galop.
ik les 1 keer in de week, en verder rij ik tochten van 4 uur a 30 km.Ik heb 1 hele brede haflinger en twee normaal brede haflingers.
1 van de drie heeft een hele korte rug.
Ik zelf ben 1.70 lang en weeg 60 kg.

Nu wil ik dus van de startrekk gebruikers weten of zij denken dat een startrekk ook geschikt voor mij is.
En van de ex gebruikers wil ik weten wat was de rede van de verkoop.
En alle voor en na delen van een startrekk
Welke startrekk het wordt weet ik nog niet.

8nnemiek

Re: Gebruikers en ex-gebruikers gezocht startrekk zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:05

Ik heb zelf geen startrekk, ook niet gehad, maar ik weet wel dat startrekk 5 verschillende maten voorbogen heeft, dus als je het zadel op drie verschillende paarden wil gebruiken dan moeten ze wel ongeveer even breed zijn.
Ik heb zelf een barefoot, die is iets makkelijker passend te maken op meerdere paarden omdat de voorboogjes alleen voor de schofthoogte zijn.
Maar ik denk dat je ook nog wel reacties krijgt van mensen die wel een startrekk hebben Lachen
Misschien kun je eens een testzadel aanvragen, dan kun je het zelf uitproberen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 20:24

Ik krijg woensdag een startrekk zadel te leen van iemand. Dan kan ik het ook even proberen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:03

Ik ben een uitermate tevreden gebruikster van een Startrekk Comfort zadel, geen shorty Knipoog . De totale lengte van het zadel is ca. 59 cm. Een shorty schijnt 7 cm korter te zijn.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 10:18

opala schreef:
Ik ben een uitermate tevreden gebruikster van een Startrekk Comfort zadel, geen shorty Knipoog . De totale lengte van het zadel is ca. 59 cm. Een shorty schijnt 7 cm korter te zijn.

volgens mij heb ik met jou contact gehad over jou zadel. Die staat toch te koop op marktplaats

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:21

kimmy1985 schreef:
opala schreef:

volgens mij heb ik met jou contact gehad over jou zadel. Die staat toch te koop op marktplaats

Ja

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:28

ik heb ook de comfort gehad, het is echt niet zo dat het op ieder paard past... op mijn haflinger lag hij heel goed maar mijn fjord kreeg er witte plekken van.
ik heb mijn zadel verkocht en de nieuwe eigenaar heeft er nog steeds veel plezier van... dus net als met ieder zadel is het gewoon een kwestie van uitproberen.