nieuw zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:26

Heb zelf op dit moment een br vivaldi op mij merrie liggen. Zadel is 4 jaar oud. Op haar ligt die goed, alleen ik vind het zadel zelf wat te vlak.
Ik zou zelf graag een zadel willen met een wat diepere zit.
Wat voor zadel zouden jullie me aanraden? Mijn merrie heeft een vrij hoge schoft, is een draver dus niet breed zo gebouwd.
Misschien ook eventueel aanbeveling voor een winkel waar ze 2dehand verkopen en die hem dan direct kunnen aanpassen aan het paard? ( zuid limburg )
Wat zou ik nog voor mijn huidige zadel terug kunnen krijgen? Hij heeft wat gebruikssporen van de beugelriemen, maar is verder in goede staat. Is nog een " oud " model met een houten boom, ipv kunstof.

Pyriet

Re: nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:22

Ik heb ook een paardje met hoge schoft en hij is niet breed. Ik heb er een rossner amerika en een rossner montreal opliggen deze liggen perfect. hoefde niets aan te gebeuren. Een Passier Lenox ligt ook erg goed op paarden met hoge schoft maar die heeft ook niet een al te diepe zit volgens mij. Het zadel wat je hebt tja dat ligt puur aan de staat enz. dus dat is wat moeilijk inschatten (op inet zie ik ze staan tussen de €300 en €600)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:00

Een kennis van mij heeft ook een draver, en heeft bijna wel 2 jaar om een passend zadel gezocht! Uiteindelijk is ze terecht gekomen bij het merk Sommer (zoiets?). Weet natuurlijk niet of het bij jouw paard past, maar misschien een ideetje, om bij het merk te kijken.

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:07

Waarom ga je niet eens bij hippoweert kijken ? hebben ze ook 2e hands zadels en dat is maar ongv drie kwartier rijden van hier

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:10

Bij Hypoweert hebben ze idd goede 2dehands zadels. Ze hebben geloof ik ook een passervice Ja

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 22:12

Ja dat ik moet rijden is niet erg, maar zal eens bellen of ze een passervice hebben, want anders kan ik natuurlijk geen goede uitzoeken. Maar hebben jullie er goede ervaringen mee?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:14

Bij de Hypoweert in het algemeen wel. Heel aardige mensen en goede service. Maar het enige wat ik nog nooit bij hun gekocht heb is een zadel, dus daar kan ik niets over zeggen helaas Lachen

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 08:53

in iedergeval toch bedankt voor je reactie!

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:43

Ja er is passervice wij hebben daar toen ook een zadel gekocht en konden gewoon terug komen als het niet paste en zowiezo je word er heel goed geholpen vind ik zelf