transport beschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mistyikke

transport beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 17:22

mischien is er al een topic over maar ik kom het zelf niet vinden.
maar goed,
ik ga over 3 weken mijn fjord ophalen maar nu is mijn vraag hoe weet ik welke transport bescherms ik moet kopen.
ik bedoel maat,en welke merk vinden jullie het besten.
ik zal even wat over me fjod vertellen.
hij is 1.50 hoog (ik weet al dat het erg groot is)
hij is niet so heel dik.gewoon een normaal maat.niet wat je van een fjord zal verwachten.

ik hoop dat mij iemand al op wag kan helpen

Meryl

Re: transport beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:25

Ik heb zelf transportbeschermers van Pagony, van die hoge. Bevallen mij prima, zijn erg stevig en een mooie prijs. Meende iets van 50 euro voor een set. Denk voor een Fjord maat Cob.

mistyikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 17:29

oke bedankt.dus van de grote zijn dus wel handig ik dacht altijd van de kleintjes.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:35

ik heb voor mikjn fjord ook hoge transport beschermers maat cob
ik heb van het merk Kieffer. zijn redelijk prijzig maar superr goed en gaan lang mee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:43

welke je ook koopt zorg dat je ze redelijk strak om zn benen kunt vastmaken zodat ze niet af kunnen zakken, de meeste beschermers zijn nl standaard al te wijd. Als ze tijdens transport afzakken dan kunnen er grote ongelukken gebeuren als hij op de rand vd beschermers gaat staan. succes met je paardje!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:19

Heb voor die van mij maat Cob, is een fjord, hoge en bevallen prima, idd wel voldoende strak vast maken i.v.m. afzakken.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:45

Als je paard geen transportbeschermers gewend is kan het soms zelfs veiliger zijn om hem zonder transportbeschermers te vervoeren. Er zijn paarden die voor de eerste keer al het mogelijke verzinnen om de beschermers eraf te krijgen. En dit kan weer erg gevaarlijke situaties opleveren in de trailer...

mistyikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 22:27

o oke.wist ik hele maal niet dat als ze het niet gewend zijn dan dat je ze beter zonder kan doen.ik had zo iets van het is wel 2 uur rijden dus lekker fijlig.ik zal even aan de mevrouw vraagen al hij ze al een som hebt gehad.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:29

mistyikke schreef:
o oke.wist ik hele maal niet dat als ze het niet gewend zijn dan dat je ze beter zonder kan doen.ik had zo iets van het is wel 2 uur rijden dus lekker fijlig.ik zal even aan de mevrouw vraagen al hij ze al een som hebt gehad.

Goh, dat is ook de andere kant van de wereld.
Transportbescherming is voor de gemoedsrust van de eigenaar, niet in het belang van het paard. Het is belangrijker dat de chauffeur oplet bij het rijden, zodat het paard rustig kan blijven staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:20

2 uur rijden, zeker in de zomer, dan is het beter om geen transportbeschermers om te doen. Het wordt nogal warm aan de benen, niet echt prettig voor het paard.

Lovetrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:21

Nou meestal zijn transsport beschermers de zelde maat ik had een haflinger en nu een fries en ze passen ze allebij
Laatst bijgewerkt door Tanja op 17-06-08 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [i][/i] tags verwijderd, graag in gewoon lettertype blijven schrijven.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:29

TAO-->HAR

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:25

Ik denk dat je in de warme zomer met een lange rit met van die dikke transportbeschermers meer kwaad dan goed doet *LOL*

als het echt een lomperik is op de trailer, wel doen Lachen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:41

mijn paard heeft 2 uur in de trailer gestaan toen hij gebracht werd, zonder beschermers, als hij geen heisa maakt kan het best een keertje kun je daarna goed passen

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:48

Ik zet mijn e-pony wel met transportbeschremesr (voor) om, die van mij zijn ook best wijd dus doe er meestal voor maar bandages er ondere en achter alleen bandages, mijn pony heeft namelijk een keer zijn booten aan de klep geschaaft dus zet hem liever er niet meer zonder op

ik zou trouwens wel hogen kopen die zijn wel wat handiger dan van die lagen en ze vallen meestal ook voor een deel nog over de achterkant van de hoef Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:49

Je kan evt ook gewoon peesbeschermers omdoen als je bang bent dat hij zichzelf aantikt. Heeft hij voor je gevoel toch wat bescherming, maar is het niet al te warm en gevaarlijk.

mistyikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 00:02

heey bedankt voor al deze wijsen adviessen ik weet dat zij pas 1 keer in de trailer is geweest wel om teoefenen maar veder nt (niet rijden)ik weet dus niet hoe hij is.ik ben bang dat hij wel gek gaat doen dus daarom heb ik ze liefer wel om. en het zijn heen fijne wegen om op erijden dus het zal wel gaan hobbelen.

ik ga er maar eens goed over na denken als ik wel of niet wil

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 06:04

Zeer weinig in de trailer? Juist dan zou ik ze niet om doen, ze is dan geen transportbeschermers gewend, en zeker met een rit van 2 uur lang wordt het warm om haar benen, gaat irriteren en waarschijnlijk wordt ze alleen maar onrustiger en loop je veel meer risico.

jen_lion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:06

heb je geen beenbeschermers en weet je dat je pony wel slaat op de wagen
Pling kan je ook stal bandage's om doen ,werkt even goed!

rosaliefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:17

Mijn fjord krijg beenbeschermers,strijklappen en springschoenen om..Maar 'k ga ook voor transport beschermers kijken want ze wil nog wel is met een bocht naar links uitglijden en dan gaat ze heel raar trappelen sinds ze ijzers heeft Maar het komt altijd goed

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:58

Rosalie, mischien moet de chauffeur wat rustiger rijden in de bochten naar links en moet je je bodem eens nakijken of die niet te glad is om met ijzers op te staan.