Zadel op maat, aanwezigheid nodig?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zitaswoon

Zadel op maat, aanwezigheid nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 16:52

Hoi Bokkers!

Normaal kwam vorige week de zadelmaker de maten nemen van mijn paard om een nieuw zadel te laten maken, op maat.
Belde die 2 uur voor onze afspraak af dat hij er toch niet zou geraken Boos!
Hij kon aanstaande woensdag wel... Nu is het probleem dat ik woensdag op vakantie vertrek voor een week. Dan komt die toch lekker daarna! zou je zeggen... Tja, dat zou ik zeggen, maar ik vertrek 14 dagen later weer op reis, voor 3 weken! Als het zadel dan niet perfect is van de eerste keer (wat altijd kan, kleine aanpassingen,...), ben ik het nog veel langer kwijt, en loopt heel mijn planning (verkoop oud zadel ea) in de war...

Nu dacht ik, als ik gewoon tegen de staleigenares zeg wat ik wil, en eventueel een foto geef van mezelf op mijn huidig zadel, net als mijn broekmaat, zou de zadelmaker dan zo een zadel kunnen maken? (Voor de inchmaat, ik moet er tenslotte wel in passen Clown )
Normaal zou ik het nooit doen, maar omdat we anders snel 1.5 maand verder zijn...

Bedankt!

Zita

Utixo

Re: Zadel op maat, aanwezigheid nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:57

Je zal toch zelf even moeten rijden om te zien wat je wilt enzo. Het lijkt me dus niet erg verstandig.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 17:00

De zadelmaker zei dat het hooguit 10 min ging duren, hij moet gewoon de maten nemen, en weten wat ik wil (Dressuurzadel, diepe zit,...) Maar toen ik vroeg of ik moest rijden, of hem laten lopen, wat dat niet nodig zei hij...
Anders had het idd niet gegaan...

Ik zou hem altijd kunnen bellen en vragen of het nodig is, maar omdat dit het eerste zadel is dat ik op maat laat maken, dacht ik van het even na te vrage op Bokt, voor ik met hele domme vragen aan de telefoon afkom...Lachen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:03

Hm, hij komt voor de eerste keer? Erg vreemde gang van zaken, je zal toch even moeten voelen wat je wilt en hoe het zit. Zelf dacht ik namelijk dat ik korte kniewrongen wilde, tot ik met lange had gereden. Een beetje zonde van je geld als je er later achter komt dat het toch niet is wat je wilde. Ik ben ook wel benieuwd wie er komt dan, zou je dat willen zeggen (per PB).

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:04

Ik zou er zelf wel bij willen zijn. Al is het maar om problemen later te voorkomen.
Jij denkt nu misschien precies te weten wat je wilt, maar wellicht is voor jou en je paard een ander model wel beter? Ik denk dat de zadelmaker in een gesprek met jou veel beter kan achterhalen wat je precies wilt en hoe hij dat kan aanpassen op jouw paard.

Ik zou in dit geval toch echt wachten tot je tijd hebt om erbij te zijn. Beter nu even wachten, dan straks spijt...

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:07

10 minuten..... lijkt me sterk. Zadel moet op je paard en dan moet je proefrijden om te kijken of je zelf lekker zit en of je paard er goed onder loopt. En geloof me, dat kan een heel verschil maken hoor, het ene zadel of het andere. Zo op het oog ligt het dan goed, maar tijdens het rijden merk je dan toch het verschil. Volgens mij ben ik eerder een uur dan 10min bezig geweest. Het is dan ook geen kleine uitgave....

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:08

Ik bedoel eigenlijk, ook al laat je het op maat maken, dan nog scheelt schouderruimte, schoftruimte etc per type zadel.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 19:12

Eens het zadel gemaakt is zal je het moeten uitproberen enzo, maar als het nog gemaakt moet worden gaat dat toch moeilijk? Ik heb trouwens ook geen ervaring met het op maat laten maken van een zadel, het is de eerste keer... Wel neemt de zadelmaker verschillende zadels mee om te passen enzo, maar ik dacht toch echt begrepen te hebben dat er niet gereden zou worden...

Ik heb ondertussen besloten van gewoon te wachten tot ik erbij kan zijn, dat was mijn eerste keuze en gedachte ook, en daar voel ik me het best bij...Lachen Het geld groeit me tenslotte niet op de rug, en als ik erbij ben weet ik zeker dat het is hoe ik het wil!

Bedankt voor de reacties!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:31

Citaat:
Eens het zadel gemaakt is zal je het moeten uitproberen enzo, maar als het nog gemaakt moet worden gaat dat toch moeilijk?

De zadelmaker neemt, als het goed is, enkele van zijn eigen zadels mee. Jij moet er op rijden, jij kunt dus prima aanvoelen wat lekker zit Knipoog

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 08:24

Ik heb ondertussen begrepen dat de zadelmaker idd enkele zadels meeneemt, dus het zal wel in orde komen!

Bedankt allemaal!