Wintec VS harry's Horse

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Escalutia

Wintec VS harry's Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 20:59

ik weet niet of er al een topic van is ik kan hem in iedergeval niet vinden..

ik zit met een vraag kan iemand mij de verschillen laten zien dus de wintec 500 en de harry's horse basic ook wil ik graag weten welke beter is of welke je het beste kunt nemen als je recreatie ruiter bent en 1 keer in de week rijd

MilouNigel

Re: Wintec VS harry's Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:28

Heey, met de wintec heb ik zelf geen ervaring maar hoor er wel goede dingen over (zelf ben ik ook van plan te gaan kijken voor een wintec als het zover is). Maar HH heb ik in mijn handen gehad en ik schrok van de kwaliteit, ze zijn heel erg stijf
(kartonachtig) en ik vind ze veel te hard.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:14

Daar heb ik juist geen last van gehad met mijn harry horse. Een superfijn zadel zit erg zacht en liep mijn paard super onder.

siertjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:16

Hmm Ik rij op een winteczadel die zit errug lekker. maarja ik heb er niet veel verstand van Knipoog

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:49

wintec ben ik erg tevreden over, fijn zadel, en vooral handig in een regenbui Tong uitsteken
hoef je niet alles weer in te vetten Lachen

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:24

Ik had vroeger de kunststof Harry's Horse met verwisselbare boom en ben overgeschakeld naar Wintec.
Mijn advies: koop de Wintec!
De kwaliteit, materiaal, pasvorm,... is zoveel beter! Je betaalt iets meer, maar dan heb je er ook wat voor natuurlijk.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:29

Ik ben zelf heel erg te spreken over Wintec! Heerlijk zadel.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:36

wintec bevalt me erg goed Ja Is natuurlijk een goed en bekend merk wat staat voor goede producten.
Heb zelf een wintec met verwisselbare boom, heel handig! Nu heb ik alleen nog bomen over Vork

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:38

Ik heb Harry's horse en bevalt me goed.
Enkel het zwart gaat van de stijgbeugelriemen af

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:38

Ik heb sinds een paar weken ook weer een wintec, ik hou het hier gewoon lekker bij van nu af aan.

Ik heb naar de HH staan kijken, zien er opzich wel aardig uit Lachen

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:50

heb zelf een hh, bevalt tot nu toe wel goed, maar hij moet nog wel wat minder stug worden inderdaad..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:44

Ik heb een HH synthetisch dressuurzadel. Door armklachten werd ik n.l. gedwongen naar lichtgewicht zadels uit te kijken omdat ik mijn leren zadel niet meer kan tillen. Tijdens mijn zoektocht viel me op dat bij verschillende advertenties voor Harry's Horse staat dat ze gelijk zijn aan de Wintec 500. Ik kan alleen nergens vinden waar dat op gebaseerd is en of het wel wáár is. Van Wintec, Thorowgood etc. kan je makkelijk vinden waar deze zadels gemaakt worden. Van HH zadels heb ik hierover niets terug kunnen vinden.
Dat kartonachtige kan ik me iets bij voorstellen, de zweetbladen zijn uit verschillende lagen gemaakt die makkelijk van elkaar loslaten (niet bij de stiksels, maar op het grote vlak). De buitenkant lijkt soepeler dan de binnenkant. Bij mij is dit alleen iets uiterlijks, je merkt er niets van als je er op zit. Voor de lage prijs, krijg je er een heel aardig zadel voor.

ClaudiaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:32

Ik trij zelf al heel lang Wintec, heb dr al op heel wat gezeten. De kwaliteit van deze zadels is gewoonweg super. Ze blijven lang mooi en zitten goed in elkaar. Ik heb nu de nieuwste 500 en daar zit een soort gel-laagje in het zitvlak, het zit heerlijk!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:03

Niet zo moeilijk: Wintec. Toch duurzamere kwaliteit dan HH, vindt ik zelf. Heb altijd Wintec gereden voor ik leren zadels kocht.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:08

ik heb ook 2 wintecs (type 2000 veelzijdigheid) en ben er heel erg tevreden over. ik heb ze nu 6 1/2 jaar en zien er allebei nog bijna uit als nieuw. ze zitten goed, passen op veel paarden (bij mij op een welsh cob x arabier pony, een pools warmbloed paard en nu op een fries).