Een zadel voor een haflinger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Smartie2004

Een zadel voor een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 22:30

Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn 4 jarige haflinger.
Het is een slanke kruising tussen het oude en nieuwe model.

Mijn voorkeur gaat uit naar een dressuurzadel

Het moet voldoende ruggengraat en schouder vrijheid hebben.
Het gewicht mag niet te veel naar achter worden verplaatst.

Ik wilde gaan voor Equestor maar dat duurt allemaal zo lang is er niet een zadel wat een beetje op De Wispelaere lijkt?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: Een zadel voor een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:59

Gewoon een zadelmaker bellen en een pas afspraak maken. Die kan het beste zien wat voor soort zadel passend is.

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:26

Ben het met SusanH eens. Gewoon een zadelmaker laten komen. Ik heb een kruising haffie x haffie/arabier, ze heeft de bouw van de ouderwetse type halflinger. Het arabieren gedeelte vindt je terug in haar vacht en wanneer ze heet wordt .Ze heeft geen schoft en haar rug is net zo breed als haar schouders. Een goed passend zadel is belangrijk, anders ben je verder van huis.

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:39

Je kan een zadel niet zomaar kopen om een merk, maat of model. Het moet altijd gepast worden op het paard. Dus laat een ruitershop, zadelmaker of msfcer langs komen om zadels te passen en om je goed advies te geven.

Het kan best zijn dat een bepaald zadel wat je graag zou willen hebben, helemaal niet goed past op je paard.