zadel advies gevraagt!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sass79

zadel advies gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 20:32

hallo,

ik zit met een dilemma

bij mijn paard zat, toen ik haar kocht, een dressuurzadel van wintec.
dit zit voor mij niet prettig.

bij de vorige eigenaresse is niet tot weinig gesprongen, maar ik heb elke 2 weken springles.
en springen met een dressuurzadel nou nee dus geen pretje (vooral als het hoger wordt)

maar wat zou "beter" zijn eerst een vz- zadel en later dressuur + spring zadel of gelijk het laatste???

groetjes saskia

Sas_Mon

Re: zadel advies gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:16

dat hangt van je budget af en wof je ook echt hoog de sport in wilt en gewoon van je eigen voorkeur

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:11

Ik heb het wel luxe voor elkaar. Ik heb een dressuurzadel en sinds kort een springzadel. Beide zadels zitten heerlijk en ben blij met deze keus.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:13

ik zelf vind een dressuurzadel veel beter dressuren dan een vzh. Dus heb een dressuurzadel. Als ik in de toekomst van plan ben te gaan springen koop ik denk ik hetzelfde zadel in springstijl erbij:). Nu spring ik gewoon tot 80cm met een dressuurzadel:).

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:16

Als je budget het toelaat; een dressuurzadel en een springzadel.
Anders zou ik voor een veelzijdigheidszadel gaan als je toch van plan bent om ook te springen

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:21

ik zou meteen voor de spring gaan, anders moet je later je vzh ook weer wegdoen en is dat ook weer verloren geld...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 02:51

Als je van plan bent om beide te doen, zou ik vzh doen. Ben je plan serieus de dressuur of spring in te gaan, zou ik voor 1 van die kiezen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 07:31

Als je het geld hebt.. zou ik een dressuur en een springzadel kopen.

Een vzh is het van beide kanten net niet..
Een vzh is vaak net te diep voor het springen, en voor de dressuur kom je tekort in je beenhouding.

Wat doe je het liefste?
Ik zou zeggen ik koop een goed dressuurzadel, en voor het springen zolang een goedkoop vzh zadel en dan doorsparen voor een goed springzadel.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:57

sass79 schreef:
hallo,

ik zit met een dilemma

bij de vorige eigenaresse is niet tot weinig gesprongen, maar ik heb elke 2 weken springles.
en springen met een dressuurzadel nou nee dus geen pretje (vooral als het hoger wordt)

maar wat zou "beter" zijn eerst een vz- zadel en later dressuur + spring zadel of gelijk het laatste???

groetjes saskia

heej sas, ik zou idd dan een springzadel erbij kopen Ja
tricolor heeft een vrij lastige schoft/rug en die wintec heb ik helemaal op maat laten maken.......

enne weinig tot niet gesprongen? ik sprong best veel, want tricolor vind springen geweldig!!! maar tot maximaal 1 meter en dat vond ik prima gaan op de wintec met beugels 2 gaatjes korter Haha!

hopp dat je een goed zadel kan vinden!!! gaat het verder nog goed met het drachtige vrouwtje??

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:58

springzadel erbij ja, wintec 2000 is erg fijn met springen (vind ik Tong uitsteken)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:00

crossmonster schreef:
Als je het geld hebt.. zou ik een dressuur en een springzadel kopen.

Een vzh is het van beide kanten net niet..
Een vzh is vaak net te diep voor het springen, en voor de dressuur kom je tekort in je beenhouding.

Wat doe je het liefste?
Ik zou zeggen ik koop een goed dressuurzadel, en voor het springen zolang een goedkoop vzh zadel en dan doorsparen voor een goed springzadel.

of een close contact met vierkante lepel bv
niet ieder vzh heeft een diepe zit

zou dan iig gaan (als de financieen niet verder dan 1 zadel reiken)
voor een vzh met een niet diepe zit of een closecontact oid

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:06

Nino94 schreef:
springzadel erbij ja, wintec 2000 is erg fijn met springen (vind ik Tong uitsteken)

ja dit is een wintec pro.... was helemaal op maat gemaakt!!! ik vind het superzadel! heb m ook voor mijn fjordje al jaren en spring er ook gewoon mee Haha! ging altijd goed dus waarom niet?! maar kan me voorstellen als ze iedere 2 weken springles heeft dat het een ander verhaal wordt Haha!

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:48

sass79 schreef:
hallo,

ik zit met een dilemma

groetjes saskia

Je schrijft dit zit voor mij niet prettig. Bedoel je alleen met springen of helemaal niet. Als een zadel niet goed zit/lekker rijdt, dan moet je een andere nemen. Net zoals een zadel goed moet passen voor een paard, moet het ook passend zijn voor de ruiter.

Zit een zadel niet goed, dan zal je hier op den duur last van ondervinden en je paard ook.