Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
sass79 schreef:hallo,
ik zit met een dilemma
bij mijn paard zat, toen ik haar kocht, een dressuurzadel van wintec.
dit zit voor mij niet prettig.
bij de vorige eigenaresse is niet tot weinig gesprongen, maar ik heb elke 2 weken springles.
en springen met een dressuurzadel nou nee dus geen pretje (vooral als het hoger wordt)
maar wat zou "beter" zijn eerst een vz- zadel en later dressuur + spring zadel of gelijk het laatste???
groetjes saskia

) crossmonster schreef:Als je het geld hebt.. zou ik een dressuur en een springzadel kopen.
Een vzh is het van beide kanten net niet..
Een vzh is vaak net te diep voor het springen, en voor de dressuur kom je tekort in je beenhouding.
Wat doe je het liefste?
Ik zou zeggen ik koop een goed dressuurzadel, en voor het springen zolang een goedkoop vzh zadel en dan doorsparen voor een goed springzadel.
Nino94 schreef:springzadel erbij ja, wintec 2000 is erg fijn met springen (vind ik)
ging altijd goed dus waarom niet?! maar kan me voorstellen als ze iedere 2 weken springles heeft dat het een ander verhaal wordt
sass79 schreef:hallo,
ik zit met een dilemma
bij mijn paard zat, toen ik haar kocht, een dressuurzadel van wintec.
dit zit voor mij niet prettig.
bij de vorige eigenaresse is niet tot weinig gesprongen, maar ik heb elke 2 weken springles.
en springen met een dressuurzadel nou nee dus geen pretje (vooral als het hoger wordt)
maar wat zou "beter" zijn eerst een vz- zadel en later dressuur + spring zadel of gelijk het laatste???
groetjes saskia