ervaring: barebackpads

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pluche_pluus

ervaring: barebackpads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 18:52

Hallo,
aangezien ik op het zadel van mijn vz-paard erg last van mijn stuitje krijg, leek het mij wel iets om met een bareback pad te gaan rijden. (zonder zadel rijden vind ik ook erg leuk,maar is toch te riskant ivm schuiven)
het desbetreffende paard is nu 4 jaar, een een kwpn-er met vrij hoge schoft.
Kan het kwaad voor het paard om er een barebackpad op te doen?
(uiteraard zonder beugels) Ook omdat het paard een vrij hoge schoft heeft, schuurt/knelt het dan niet extra?

lammie2701

Re: ervaring: barebackpads

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:57

ik rij zelf ook met barebackpad en ik vind het heerlijk...het is ook goed voor je houding, zit en balans...hoe het zit bij een paard met hoge schoft weet ik niet maar ik rijd er mee op mijn fries en welsh cob x draver...ik heb die van emiel voest

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:37

Ik heb er 1 mee gereden en was er gek op Ja Ik zat er lekker op en kon alles goed voelen Ja

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:42

En ook ik heb er tot nu toe goeie ervaring mee!! Wel denk ik dat het belangrijk is dat je er 1 van goeie kwaliteit hebt!!

Maar ik denk dat het je goed zal bevallen!!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 08:31

maar schuurt het niet meer bij de schoft? omdat het natuurlijk netzoals een dekje zit, maar het niet omhoog word gehouden door het zadel als het ware.
want schuurplekken willen we natuurlijk niet!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:59

Ik had niet de indruk dat het schuurde, de pad vormde zich goed rondom het lichaam en de onderkant was van schapenwol.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 09:00

magda_90 schreef:
Ik had niet de indruk dat het schuurde, de pad vormde zich goed rondom het lichaam en de onderkant was van schapenwol.

dat verschilt dus ook per pad, schapenwol eronder?, de vulling? wat de buitenkant is..?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:02

ik heb ook goede ervaringen met barebackpads aangezien ik zonder zadel er echt snel afschuif Clown
ook nooit problemen gehad met schuurplekken oid hoor
bij mj zat er geen schapenwol onder maar iets anders weet niet net wat maar het schuurde iig niet

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 09:03

hihih ja, ik zit zonder zadel ook wel hoor, maar als ie dan 1 bokkesprong maakt (het is en blijft een 4 jarige) of schrikt een keer, dat ik er niet meteen naast lig!

er kan geloof ik ook van die anti-slip bodem onder zitten, dat is met allemaal kleine nopjes.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:05

ja ik ben op mijn 3jarige ook eens gewoon zonder zadel erop gegaan gewoon stappen dacht ik tot er een vogeltje vlak voor zijn neus kwam Clown toen lag ik er ehm naast Clown

nee het is ook niet met van die nopjes het is ja ik weet niet hoe ik het moet uitleggen Nagelbijten / Gniffelen en de bovenkant is zo antislip maar ook niet met nopjes wel "ruw" om het maar zo te zeggen je schuift er echt niet af

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 09:12

hihihi precies, je ligt er heel snel naast...
wat mij ook heel erg lekker lijkt (maar wel duur!) en boven en onderkant van schapenvacht.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:18

pluche_pluus schreef:
magda_90 schreef:

dat verschilt dus ook per pad, schapenwol eronder?, de vulling? wat de buitenkant is..?

Het was een schapenwollen hoes en daarin zat een soort 'matje' wat maakte dat het niet snel verschoof en de druk goed verdeelde. Ik kan die kennis wel even vragen om een foto te maken.

[edit] zo'n idee is het: http://onlyforyourhorse.com/library/barebackpad.jpg maar dan van schapenwol Ja

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:08

ik heb er een die helemaal van schapenwol is...

Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:21

Ik heb een bareback pad van Emiel Voest en ben er helemaal blij mee! Ik vond het in het begin nog wel eng omdat mijn pard vaak ergens van schrikt maar ik heb er tot nu toe geen last van gehad dat ze weg sprong. In de bareback pad zit een tempur laag waardoor je beter zit.

Ik wil niet meer zonder! Haha!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:25

Juni schreef:
Ik heb een bareback pad van Emiel Voest en ben er helemaal blij mee! Ik vond het in het begin nog wel eng omdat mijn pard vaak ergens van schrikt maar ik heb er tot nu toe geen last van gehad dat ze weg sprong. In de bareback pad zit een tempur laag waardoor je beter zit.

Ik wil niet meer zonder! Haha!

dan heb jij als het goed is die zwarte barebackpad, de luxe uitvoering. ik heb die schapenwollen van emiel vorst met vilt aan de binnenkant.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:32

Als je last krijgt van je stuitje kan het zijn dat je zadel aan de kleine kant is of dat je met het lichtrijden niet in het zadel land maar achter tegen de lepel.

Ook kun je je bekken te ver naar achteren gekanteld hebben waardoor je op je stuitje zit ipv op je zitknobbels.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 17:43

Brainless schreef:
Als je last krijgt van je stuitje kan het zijn dat je zadel aan de kleine kant is of dat je met het lichtrijden niet in het zadel land maar achter tegen de lepel.

Ook kun je je bekken te ver naar achteren gekanteld hebben waardoor je op je stuitje zit ipv op je zitknobbels.

het ligt grotendeels aan het zadel, want op een ander zadel (die heeft diepere zit, maar met gel op de bovenkant) ik heb al half jaar bij bekkentherapeut gelopen, dus ik kan nu wel normaal zitten zonder pijn, alleen paardrijden op dat zadel is helaas erg pijnlijk.