Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
cijsalover schreef:Kan het er misschien aan liggen dat mijn pony een beetje hoge schoft heeft en een wat diepere rug?
aslo schreef:cijsalover schreef:Kan het er misschien aan liggen dat mijn pony een beetje hoge schoft heeft en een wat diepere rug?
Ja dat kan, ook wij hebben een Epony met hoge schoft en diepe rug. Dekjes die bij hem goed blijven liggen zijn kleine pads (dus hooguit Cobmaat), cobmaat sjabrakken maar dan wel die voor omhoog lopen. Veel sjabrakken lopen recht zeg maar, die liggen echt voor geen meter.
Pollen schreef:Weet je zeker dat je zadel netjes ligt en goed aansluit? Door een slecht passend zadel gaat het dekje sneller glijden omdat er ruimte ontstaat waar het niet hoort. Probeer een dekje te vinden, zo dun mogelijk wat goed in de vorm van je paard is. Dan heb je (mits je zadel goed past) de minste kans op verschuiven. Succes!

)
cijsalover schreef:aslo schreef:
Kan het er misschien aan liggen dat mijn pony een beetje hoge schoft heeft en een wat diepere rug?
Ja dat kan, ook wij hebben een Epony met hoge schoft en diepe rug. Dekjes die bij hem goed blijven liggen zijn kleine pads (dus hooguit Cobmaat), cobmaat sjabrakken maar dan wel die voor omhoog lopen. Veel sjabrakken lopen recht zeg maar, die liggen echt voor geen meter.
de volgende dag zijn ze vaak nog nat, zeker als je 'm in je zadelkast moet opruimen is dat niet handig.