Wintec niet schoon te krijgen!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ididit

Wintec niet schoon te krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 14:16

Hallo,

Ik heb al een hele tijd een wintec zadel. Kunstof, niet dat suede. Makkelijk schoon te maken dus, dacht ik....

Een flinke tijd geleden heeft het zadel tijdens een buitenrit flink wat te verduren gehad, is nadat ik gevallen was namelijk onder de buik van me paard gekomen en daar is ze een flink eind mee aan de haal gegaan. Toen we haar uiteindelijk terug vonden was het zadel vreselijk vies, helemaal onder de bagger, vooral de zitting. Helaas was het ergste modder al opgedroogt toen ik het zadel kon schoonmaken.

Nu heb ik echt al alles gedaan, alles geprobeerd (ook de speciale spray van wintec) maar ik krijg die vlekken er mooi niet meer vanaf. Als ik het nat maak lijkt het weg te zijn, maar zodra het opdroogt komen ze gewoon heel hardnekkig weer terug.

Het maakt mijn zadel heel lelijk en grauw, gewoon heel erg zonde aangezien het voor de rest nog in prima staat is. Iemand de gouden tip? Lachen

Groetjes ilona

zazoeyou

Re: Wintec niet schoon te krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:10

Ik heb het oudste zadel van stal(ook wintec) met zelfde klachten mee naar huis gekregen..(wilde ze weggooien)..

Dat leek wel wit uigeslagen op bepaalde punten Vork

Ik heb ook ALLES geprobeerd WAT er maar te proberen was Huilen

Net wat jij zegt : zadel droogt op en HOPSA daar zit het weer Boos!

Toen dacht ik : Ach weet je wat?? als ze hem toch willen weggooien??ga ik gewoon met andere spullen aan de gang Vork

Uiteindelijk heb ik het zadel als nieuw gekregen met : CoLa Haha! Haha! Haha!

Tja,,echt waar,, gewone cola van de aldi nog wel Clown

Hoe ik daarbij kwam?? tja,, ik gebruik vaker deze cola, voor bijvoorbeeld roest op te lossen en vast zittende gespen los te krijgen Pling

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:14

haha, echt, cola? Haha!

Nou ja, als jij het zegt... ben aan het eind van m'n ideeën dus ga het voor de grap maar eens uitproberen! Bedankt!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:15

Kan je hem niet in een grote bak met soda ofzo leggen? Even laten weten, en dan góed laten drogen. Heeft mijn zadel ook wele eens meegemaakt, helemaal onder de blub

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:20

Kusx_Lisa schreef:
Kan je hem niet in een grote bak met soda ofzo leggen? Even laten weten, en dan góed laten drogen. Heeft mijn zadel ook wele eens meegemaakt, helemaal onder de blub

Lijkt me geen goed idee,, dan zuigen de kussens zich helemaal vol Knipoog is niet echt goed voor de wol Clown

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:33

zazoeyou schreef:
Kusx_Lisa schreef:

Lijkt me geen goed idee,, dan zuigen de kussens zich helemaal vol Knipoog is niet echt goed voor de wol Clown

Dacht ik idd ook aan ja, maar op zich is het idee niet verkeerd.... had ik nog niet aan gedacht, mede omdat we het niet in huis hebben op het moment Lachen

Ik ga weer eens even kijken wat deze tips doen Knipoog Bedankt!!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:37

zazoeyou schreef:
Kusx_Lisa schreef:

Je hebt ook Wintec met Cair en dan kan het niet zoveel kwaad, weet wel niet of de TS Cair of gewoon heeft Lachen

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:41

Weet je wat ook geweldig is? WD40, die spray voor vastzittende bouten en om zaken weer gangbaar te krijgen.. Het lijkt enorm vettig, maar na inwerking, schoonmaken is al het vuil weg.. werkt nog beter dan cola (het is nl hetzelfde principe). Nadat je zadel mooi schoon is, neem het goed na met een sopje dreft. Niet zeiknat maken, gewoon met een doek.
Als nieuw! Op een Wintec van mijn vriendin zaten nl. roestvlekken, oude moddervlekken en zelfs een kleverig iets wat we niet konden definieren... succes!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:43

Let er wel op dat olie producten kunstof laat "oplossen".

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:48

Dat geldt niet voor WD40, dit is geen agressieve olie nl. Je zou dan praten over LHM, hydrauliek olie of Dot4 remolie bijvoorbeeld. Natuurlijk is het niet goed om wat voor middel dan ook langer dan 12 uur in te laten werken. Maar oplossen zal het niet doen in zo'n korte tijd!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:57

vriendin van me der wintec heeft ooit een nacht buiten in de modder gelegen (bijrijdster had de deur laten openstaan en de paarden waren in het zadelhok binnengebroken natuurlijk).
zij heeft haar wintec toen gewoon buiten op een zadeldrager gehangen en er met de tuinslang flink op gespoten. daarna heeft ie wel een weekje te drogen gehangen, maar hij is wel weer schoon...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 14:59

Nou, cola leek de oplossing... zelfs toen ie droog was was ie nog schoon! Maar op de 1 of andere mysterieuze manier zijn de vlekken toch weer aan de oppervlakte verschenen.

Dat WD40 hebben we volgens mij ook wel in huis, zal een even een stukje testen om te zien wat het doet.... Lachen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:02

Ididit schreef:
Nou, cola leek de oplossing... zelfs toen ie droog was was ie nog schoon! Maar op de 1 of andere mysterieuze manier zijn de vlekken toch weer aan de oppervlakte verschenen.

Dat WD40 hebben we volgens mij ook wel in huis, zal een even een stukje testen om te zien wat het doet.... Lachen

Zijn het dan geen beschadigingen??? Huilen

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 16:03

nee het is echt niet beschadigt. Bij de zadelmaker staan ze ook voor een raadsel, het is denk ik gewoon teveel ingetrokken.

Ik blijf gewoon bezig, ooit moet dat poetsen toch eens effect gaan hebben.....

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 16:06

Ididit schreef:
nee het is echt niet beschadigt. Bij de zadelmaker staan ze ook voor een raadsel, het is denk ik gewoon teveel ingetrokken.

Dan heb je de ALDI cola niet geprobeerd zeker
Vork

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 16:15

zazoeyou schreef:
Ididit schreef:

Dan heb je de ALDI cola niet geprobeerd zeker
Vork

Haha, die drink ik nu voor de zekerheid nooit meer! Tong uitsteken

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 11:16

Haha, nee hier staat alleen de orginele coca cola Knipoog

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:21

Ididit schreef:
Haha, nee hier staat alleen de orginele coca cola Knipoog

Ja,, maar die drinken wij gewoon,, die aldi is niet te zuipen Knipoog erg aggresief spul Haha! Vork

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:30

Lukt het met de WD40?