Mijn merrie heb ik vorig jaar ingereden. Destijds ben ik begon met een smal stubben siegfried vzh zadel. Na een half jaar liep ze onregelmatig en het zadel paste niet lekker meer. Toch eens goed gekeken bleek de boom van dat zadel te zijn gebroken. Toen heb ik een nieuw zadel aangeschaft. Een harry horse vzh met verwisselbare boom. Sinds oktober rijd ik met dat zadel maar de afgelopen 2 maanden lag het weer wat minder. Ik heb er nu een bredere boom voor bested deze boom is al de allerbreedste die er te krijgen is voor dit zadel. Ik betwijfel of het zadel met deze boom wel goed zal liggen daar hij echt behoorlijk te smal is op het moment.
Ik wil nog wel even afwachten hoe het zit met die nieuwe boom maar anders toch maar weer een nieuw zadel aanschaffen dat is dan al het 3e zadel in een jaar tijd ik vindt dat wel erg veel.
Ik zit nou rustig te kijken naar andere zadels en begin toch te twijfelen of ik nou wel of niet een boomloos zadel moet aanschaffen. De voordelen van boomloos zijn voor mij dat het enigzins meegroeit met het paard. Het nadeel is dat ik niet weet hoe ze er op zal lopen. Ze heeft een hekel aan rijden zonder zadel ze draaft wel aan en is braaf maar ze vindt het echt niet leuk. Ik heb wel vanaf het begin zonder zadel erop gezeten dus ze kent het wel.
Ze loopt om het moment met een zadel van een ander paard. Dit zadel is te breed aan de zijkanten maar hij drukt niet op de rug en hij ligt stevig. Dat hij te breed is aan de zijkanten is niet zo heel erg omdat haar eigen zadel juist daar erg knelt.
Wie o wie heeft een idee.