Toevallig lees ik ineens dit topic, wel oud zo te zien, maar ach.. Mijn ervaring kan er ook wel bij.. 
Ik heb 2 weken geleden een Kieffer Olivia gekocht, en mijn jonge merrie had hem 10 minuten aan en het bakstuk knapt af. Ik was aan het longeren voordat ik haar ging rijden en ineens knapte het af..
Ik terug naar de winkel gegaan, daar werd beweerd dat mijn paard was blijven haperen. Nou, ik weet toch zelf wel wat er is gebeurd lijkt me. Dus na lang op mijn strepen blijven staan kon er wel wat geregeld worden. Opsturen naar Kieffer, maar dan was ik mijn hoofdstel wel een hele tijd kwijt.. Nou mooi niet, geef maar een ander hoofdstel.. Nou, die Olivia in die maat hadden ze niet meer, dus dan werd het toch opsturen..
Daar ging ik nog steeds niet mee akkoord en toen zijn we tot de oplossing gekomen dat ik gewoon een ander type hoofdstel heb gekregen, en daar hebben we dan de frontriem van verwisseld.
Achteraf bleek het toch een productiefout te zijn, het gaatje was te ver naar de rand van het leer gezet. Daarom is het zo gauw geknapt.. Ik was toch blij dat het met longeren was, en niet tijdens het rijden! 
Ik ben ook benieuwd hoe het met jou teugels is afgelopen!