Kieffer teugels na paar maanden al kapot?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Kieffer teugels na paar maanden al kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 07:07

Na 3 jaar sparen kocht ik een paar maanden terug eindelijk de Kieffer Anja! Rondgenaaid hoofdstel hihi had er letterlijk meerdere keren over gedroomd.

Reed daarvoor altijd met een Global/Silver? hoofdstelletje voor 27,50 euro. Die was wel ouder, maar nog niet kapot en kan volgens mij nog een lange tijd mee (nu mn longeerhoofdstelletje)

Bij de (nieuwe) Kieffer teugels, overgang van nylon naar leer zeg maar, gaat het helemaal kapot?! Allemaal fluisjes eruit! Zit nu nog aardig stevig vast, maar ik gok over een paar weken niet meer!
En ik ben toch niet iemand die flinke druk op de teugels heeft oid. Dus had al een mailtje naar Kieffer gestuurd, maar snap het niet na die paar maanden voor zo'n goed merk.

Iemand ook problemen met Kieffer hoofdstellen gehad?

Brainless

Re: Kieffer teugels na paar maanden al kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:23

Heb ik geen problemen mee, mar ikzou teruggaan naar de winkel en omruilen voor nieuwe teugels.

Ze horen veel langer mee te gaan!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:15

Ik rij vrijwel alleen maar met Kieffer teugels en ik heb er ook geen problemen mee. Gewoon mee terug naar de winkel gaan, dit hoort echt niet na 3 maanden.

THExUSED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:32

Ik rijd met Kieffer hoofdstellen en na 3 maanden heb ik er zeker geen problemen mee gehad.
Dit zal vrijwel een foutje zijn van Kieffer zelf. Tenzij er misschien iets is gebeurt? Hond aan getrokken zonder dat je het door had op stal?
Iig zal ik nieuwe teugels eisen als ik jou was. Want 3 jaar sparen voor kapotte teugels is het niet waard Lachen

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 14:05

Nee zoiets kan niet gebeurd zijn, ben super zuinig op dat ding, gaat direct in de hoofdstelhoes, mijn zadelkast in en op slot en grendel.

Wacht nog even een mailtje van Kieffer af.. en anders maar terug naar de Hyporama.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:33

Beetje late reactie, maar ik wil toch graag weten hoe Kieffer gereageerd heeft? Net is bij mijn Anja van 2 maanden oud het bakstuk spontaan gebroken. Ik was aan het longeren, toen hing hij opeens los.
Ik ga morgen sowieso even langs Hypoplaza, normaal heb ik nooit problemen met mijn Kieffers, dus het zal een productiefoutje zijn. Maar is het nog netjes opgelost, of kan ik weer gaan nagelbijten? Ik heb natuurlijk de bon niet meer Bloos .

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:39

Toevallig lees ik ineens dit topic, wel oud zo te zien, maar ach.. Mijn ervaring kan er ook wel bij.. Tong uitsteken

Ik heb 2 weken geleden een Kieffer Olivia gekocht, en mijn jonge merrie had hem 10 minuten aan en het bakstuk knapt af. Ik was aan het longeren voordat ik haar ging rijden en ineens knapte het af..

Ik terug naar de winkel gegaan, daar werd beweerd dat mijn paard was blijven haperen. Nou, ik weet toch zelf wel wat er is gebeurd lijkt me. Dus na lang op mijn strepen blijven staan kon er wel wat geregeld worden. Opsturen naar Kieffer, maar dan was ik mijn hoofdstel wel een hele tijd kwijt.. Nou mooi niet, geef maar een ander hoofdstel.. Nou, die Olivia in die maat hadden ze niet meer, dus dan werd het toch opsturen..
Daar ging ik nog steeds niet mee akkoord en toen zijn we tot de oplossing gekomen dat ik gewoon een ander type hoofdstel heb gekregen, en daar hebben we dan de frontriem van verwisseld.

Achteraf bleek het toch een productiefout te zijn, het gaatje was te ver naar de rand van het leer gezet. Daarom is het zo gauw geknapt.. Ik was toch blij dat het met longeren was, en niet tijdens het rijden! Bloos

Ik ben ook benieuwd hoe het met jou teugels is afgelopen!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 06:57

Ik had eerst een mail naar Kieffer gestuurd en mijn verhaal verteld. Ik mocht hem terugbrengen naar de winkel en die zouden hem dan opsturen naar Kieffer.

Ik heb gemaild naar Horselover/Hypo winkels met de mail van Kieffer erbij en ik kon hem bij een Hypo winkel inleveren. Dat heb ik in Weert gedaan, na ongeveer 6 weken? Kreeg ik een telefoontje dat ik ze weer op kon halen. Geen nieuwe, maar wel gerepareerd. Het was een productiefoutje.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 14:53

nou, ik ben geweest. Ze deden gelukkig niet moeilijk over de bon, maar vonden het hoofdstel wel erg droog? Erg jammer, maar dat moet hun eigen schuld zijn, ik heb hem 2 maanden en gewoon netjes onderhouden. Hij word opgestuurd, ik ben hem dus wel even kwijt. Maar als kieffer er niets aan doet omdat het te droog is, eis ik een nieuw hoofdstel van hypo. Ik ga ervan uit dat ik een goed hoofdstel koop bij hun, en niet een uitgedroogd ding.