ik heb een nu een jc grand granat op liggen met een medium boom en een 17,5 inch zitvlak.
dat zadel ligt goed, maar ik wil eens wat nieuws...
ik rijd ongeveer 3 x in de week zowel in de bak aan het trainen(dressuur) als buitenrijden.
nu zei iemand me dat een wintec erg goede zadels zouden zijn, en ik heb al wel informatie opgedaan op bokt en andere webpagina's.maar toch hoop ik dat iemand mij nog kan helpen met deze vragen.
welk zadel is kwalitatief beter, een wintec 500 zadel of een wintec pro?
wat voor functie heeft het cair systeem nu eigenlijk, want ik hoor daar slechte dingen en goede dingen over.
ik heb nog niet op een wintec zadel gezeten, maar wat voor zit hebben de wintec's? zacht of hard...
ik lees overal ook op webshops, dat het equi-suede een stevigere zit geeft dan gewoon leer, in hoevere is dit zo?
het lijkt mij heel vreemd zitten maar dat komt eerder omdat ik altijd op leer gereden heb.
en hoe zit het met dat suede qua schoonmaken, word het snel lelijk?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een besluit te nemen, tenzij een wintec helemaal niets is natuurlijk
alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
groetjes eline
. Mocht je interesse hebben, met alle bomen erbij. Ik vond het een heel fijn zadel helaas ligt hij toch niet helemaal geweldig op mijn paard, en ga ik nu een duur maatzadel aanschaffen waarschijnlijk
) er naartoe rijden is vanuit venlo 1uur en 3 kwartier..
OF zonder wrongen rijden

heb ik nu geen last meer van
Wij hadden hem gewoon bij de stal hangen (in een kast) Maar toch wel allemaal stof erop.