Welk (dressuur)zadel bij een grote Hannoveraan met hoge scho

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MissPPP

Welk (dressuur)zadel bij een grote Hannoveraan met hoge scho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 18:14

Zoals de titel al zegt:

Zou ik graag jullie mening horen over wat voor een soort dressuurzadel geschikt zou (kunnen) zijn voor een paard met een behoorlijke schoft?

Het gaat over een Hannoveraan van 1.85m met een flinke schoft die ook behoorlijk lang doorloopt.(ongeveer zoals Salinero).

Zelf heb ik hier helemaal geen ervaringen mee, bijvoorbeeld welk merk hierom bekend staat, welke boommaat etc. Wel weet ik dat Kieffer eventueel goed zou passen, maar deze zadels vind ik persoonlijk niet zo fijn. Ook moet het zadel van leer zijn.

Graag jullie bevindingen, ervaringen en tips?

Sies

Re: Welk (dressuur)zadel bij een grote Hannoveraan met hoge scho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:56

rossner montreal

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:58

Ik rij een Oldenburger met extreem hoge schoft en hier ligt een Stubben Maestoso (Deluxe) op. Voor foto's zie profiel.
Zadel is smaller gemaakt en wat aangepast door Langeraap, een echte vakman voor wat ie kan met zadels.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:48

Albion, Rossner, Passier.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:50

Op mijn reus (1.80), met hoge, ver doorlopende schoft ligt een Premiere Bayon (oder so etwas). Het was werkelijk het enige dat pastte (en wat binnen mijn budget pastte).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:52

Op de onze een Kieffer Lech Profi en een Stübben Maestoso de Luxe

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:53

Rossnet montreal!!
heb een hannoveraan van 175, ook zo'n schoft en ben mega blij met dit heerlijke goed passende zadel

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 01:09

ik heb op mijn grote oldenburger met flinke langdoorlopende schoft een passier.
Ligt als gegoten en zit heerlijk.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:32

Ik heb op zo'n grote met KN gereden, paste ook goed.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:03

Kentaur medea II

Die van mij heeft een enorme schoft en stubenitsky heeft dit zadel voor mij aangepast, het zit heerlijk en was volgens mij 900 euro kwijt excl. beugels, riemen en singel.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:12

Albion lijkt mij wel geschikt en passier ook. Heb beiden uitgeprobeert op mijn paard, niet zo'n schoft maar ze had daarbij wel enorm veel rumte omhoog over.

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:02

Ik heb een Rossner Amerika Plus op mijn grote tank met super schoft. Erg fijn zadel voor een goede prijs.

x_Liies_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:54

Je kunt toch eigenlijk elk merk zadel op een groot paard met een hoge schoft leggen?
Zolang die maar de juiste afmetingen heeft.

Of heb ik het nu fout?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:19

Hoi
ik heb ook een hannoveraan met behoorlijke schoft. Ik heb alleen een veelzeidig... zadel van Kieffer.Garmisch
De dresuur van Kieffer pas ook goed.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:22

Ik heb zelf een hannoveraan met extreem hoge schoft en ik heb knight rider colonel op liggen. ik heb die zadel al 3 jaar en ik wil heel graag een op maat gemaakt daalenman zadel hebben. Daarvoor moet ik wat centjes sparen. Knipoog

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:53

KN allegro past ook prima op een groot paard met flinke schoft.

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 16:14

Geweldig al jullie reacties! Heb er nog steeds aardig wat problemen mee, heb namelijk al een Hulsebos WB4 geprobeerd maar die lag dan net weer teveel achterover en heeft het paard daar weer drukplekken gekregen.
Ben er allang achter dat het nog niet zo makkelijk is, het probleem bij mijn paard is ook nog dat de schoft heel erg hoog is en dat hij dan redelijk weinig rugvlees heeft.
Zelf ben ik ook nog een beetje zinnig wat dat betreft want het zadel moet natuurlijk ook nog weer lekker zitten.... lastig dus!~

@ Grauwman: de allegro moet dan met een nauwe boommaat denk ik?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:27

Ik lees mee.
Ik heb dus ook heel veel problemen met een goed passend zadel vinden. Voor mijn kwpner van dik 1.75 met een hoge ver doorlopende schoft. Op het eerste oog lijken zadels goed te liggen. Maar als je verder in de kamer gaat voelen dan hou ik nauwelijks ruimte over. Ik heb dit door de zadelmaker ook op laten vullen. Het lag toen beter maar na een week was het zadel alweer gezakt en lag het weer op de schoft.
Toen kreeg ik de tip om uit te kijken. Naar een zadel met een ver terug gesneden kamer. De kentaur zou dat hebben. maar vraag me af welke merken dit nog meer hebben. Ben opzoek naar een zadel tot maximaal 500 a 600 euro (tweedehands).

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:01

Ik heb op mijn reus van 1.85 m met hoge schoft die lang doorloopt een Anatomica liggen, met smalle boommaat. Hij is namelijk smal en heeft weinig bespiering en vlees op de rug (het gaat nooit een bodybuilder worden Knipoog ).
Op advies van Drunens Ruiterhuis heb ik de Anatomica, Euroriding en Passier gepast. Andere merken niet, omdat deze bij voorbaat al niet zouden passen. Wel heb ik het advies gekregen om de vulling ivm zakken van de voorkant in de gaten te houden, zodat ze hem op tijd kunnen bijvullen.

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 20:09

_Nicky schreef:
Ik heb op mijn reus van 1.85 m met hoge schoft die lang doorloopt een Anatomica liggen, met smalle boommaat. Hij is namelijk smal en heeft weinig bespiering en vlees op de rug (het gaat nooit een bodybuilder worden Knipoog ).
Op advies van Drunens Ruiterhuis heb ik de Anatomica, Euroriding en Passier gepast. Andere merken niet, omdat deze bij voorbaat al niet zouden passen. Wel heb ik het advies gekregen om de vulling ivm zakken van de voorkant in de gaten te houden, zodat ze hem op tijd kunnen bijvullen.

Ontzettend bedankt! Dit verhaal past ook goed bij mijn paard! Heb ook even in je profiel gekeken, en vind je bruine zadel erg mooi! Kwijl Zo ver ik op de foto kan zien (van Victor) lijkt het inderdaad behoorlijk veel op mijn paard que rug en schoft. Erg fijn dat ik nu enigzins weet naar welke modellen ik kan gaan kijken en wat te passen...

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:09

een hulsebosch met weg gesneden boom mijn paard heeft ook hoge schoft past mooi & zit ook nog eens lekker.

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:10

Ik heb op mijn Holsteiner X Kwpn van 1.80m een prestige top dressage liggen. Ik heb ook een heleboel zadels erop gehad voor ik bij deze uitkwam. Het was absoluut ook niet het zadel waar ikzelf aan dacht, maar ik zat hier het mooiste in en het voelde gelijk goed. Ik vind dat het per paard en ruiter enorm verschilt welk zadel bij jullie beide past.

Dus ik denk dat je het beste een zadelmaker kan laten komen met een heleboel verschillende zadels, en ze gewoon moet proberen. Ik vond de KN van mijn vriendin heerlijk zitten op haar paard, maar toen ik hem uiteindelijk op mijn eigen paard probeerde zat het voor geen meter.
Veel succes met je zoektocht!!