merovech zadels, prijs kwaliteit? Of echt goed? (dringend)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

merovech zadels, prijs kwaliteit? Of echt goed? (dringend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 18:03

Hoi,

ik heb mijn oog op een merovechzadel laten vallen voor mijn haflinger. Het is eentje met boommaat 33. Omdat mijn haflinger nog niet is doorgereden ben ik op zoek naar een tijdelijk zadel. Omdat deze merovech niet zoveel kost lijkt mij dit zeer interessant. Ik zou van de eigenaar wel snel moeten beslissen omdat er nog geïnteresseerden zijn, daarom dit topic.

Wie heeft er ervaring met dit merk? Heb al een keer rondgeneusd in de zoekfunctie, maar heel veel antwoorden vond ik niet terug.

Heeft iemand ook een foto van zo'n merovech? Lijk deze niet direct te vinden?

Alvast bedankt!

merrieveulen

Re: merovech zadels, prijs kwaliteit? Of echt goed? (dringend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:40

ik heb ooit een merovech gehad, prima zadels. het is van hongaarse makelij, waardoor het goedkoper is dan Duitse of Engelse zadels. kwalitatief niet vergelijkbaar met kieffer en dergelijke, maar een leuke en over het algemeen betrouwbare middenklasser. hou er wel rekening mee dat de boom van de meeste (vooral oudere) merovech zadels niet aan te passen is. bij een jong paard is dit vaak wel regelmatig nodig. de boom van oudere merovech zadels was nl deels opgebouwd uit polyester meen ik.

check ook of er serienummers instaan, een zekere Nederlandse zadelverkoper heeft een tijdlang namaak merovech verkocht, maar die zijn niet te vergelijken met de originele. geen serienummer = niet doen!

fjordnina

Re: merovech zadels, prijs kwaliteit? Of echt goed? (dringend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:42

Ik heb er in de begin jaren zelf veel plezier van gehad, zadel zat lekker. Mijn paard vond het echter minder geslaagd, maar dat heeft aan de kennis en kunde van de zadelpasser gelegen. Wij als leek naar de plaatselijke ruitershop. Dei hebben ons dit zadel met boommaat 34 mee gegeven, mijn paard had 38 nodig...