dik sjabrak en dan ook nog een dekentje eronder?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_clau_1991

dik sjabrak en dan ook nog een dekentje eronder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 23:18

Ik rij op een manege, en het paard waarvoor ik een nieuw sjabrak wil kopen heeft altijd een deken onder haar zadel liggen. Ze heeft namelijk een gevoelige rug, en kan dus drukplekken krijgen.
Nu wil ik een Euro-star simileath stripe dekje kopen voor het paard. Dit is een redelijk dik sjabrak, en dus vraag ik me af of er nog steeds een fleecedeken onder moet. Ik heb in een ander topic namelijk gelezen dat een dik sjabrak er een beetje ervoor zorgt dat het gebied onder het zadel krapper wordt. Als ik er dan ook nog een fleecedeken onder moet leggen, lijkt het mij een beetje te dik worden... Hoe denken jullie hierover?

roest

Re: dik sjabrak en dan ook nog een dekentje eronder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:19

Wat dacht je van een passend zadel?

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 23:26

Sorry had k dr eigenlijk wel goed bij moeten zetten Bloos ... Ze heeft natuurlijk een goed passend zadel. Ik zat met de vraag of ik onder een goed passend zadel ook een dik sjabrak en een fleecedekentje moet leggen. Het lijkt mij een beetje teveel van het goede...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:27

roest schreef:
Wat dacht je van een passend zadel?

ik denk dat ze daar niet veel over te zeggen heeft als dat niet past.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:30

Ik kom al jaren niet meer op maneges, maar het lijkt me niet dat elke lesser daar met allerlei 'dingen' aan kan komen zetten als een sjabrak, daar zorgen ze zelf wel voor. Waarom je geld uitgeven aan een paard van een ander?

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 07:53

Als hij/zij er geen last van heeft met die dikke fleece eronder, waarom zou je dan een dikke pad kopen? Als je die over de fleece legt, komt het helemaal in de knel te zitten. En daarnaast ben ik het met roest eens, waarom geld uitgeven aan het paard van een ander (een manegepaard nog wel).

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:25

goh manege in leusden toevallig?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:20

*heeft in profiel gespiekt* Niet in Leusden maar in Berkenwoude (ofzo)

En en zou niet én een dik sjabrak doen én een dekentje, dan is het helemaal zo.. dubbelop.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 07:16

Op een manege zijn er zelden passende zadels voor de paarden. Ook hier in haaksbergen worden er gewoon dikke dekens bij onder gelegd. Die mensen die daar rijden hebben geen flauw benul en weten niet beter. Ze denken dat het goed is..

Ik zou idd eerst goed kijken of het zadel past ( ook al kun jij daar weinig verandering in brengen) en niet van alles en nog wat onder het zadel leggen Alleen een dekje zou meer dan voldoende moeten zijn.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 22:31

Dankjuliewel voor de reacties. Ik heb toch maar afgezien van het kopen van het dekje. Ze heeft een nog goed dekje onder haar zadel liggen, en het is idd niet lekker voor haar om een dik sjabrak en een fleecedeken onder het zadel te leggen. Ik heb op andere topics ook gezien dat het kan gaan knellen. En aangezien dat ze daar nu helemaal geen last van heeft, laat ik het gewoon zoals het nu is!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:23

rowo schreef:
Op een manege zijn er zelden passende zadels voor de paarden. Ook hier in haaksbergen worden er gewoon dikke dekens bij onder gelegd. Die mensen die daar rijden hebben geen flauw benul en weten niet beter. Ze denken dat het goed is..

Uitzondering bij poelenburgh. Bijna alle paarden hebben een duur zadel aangepast gekregen poosje terug!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:26

Er zijn zoveel manege's waar de paarden en pony's wel passende zadels hebben... daar gaat het hier volgens mij niet over.

Ik zou geen dikke pad onder het dekentje gaan leggen, het zadel kan dan gaan drukken op de rug van het paard.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:36

In leusden hebben ze ook passende zadels want ik weet welke manege je bedoeld.... En ik weet ook de reden waarom je dat zegt.
Laatst bijgewerkt door Suzanne1408 op 12-06-08 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:37

MissDonna schreef:
goh manege in leusden toevallig?

Ik weet over welke manege jij het hebt, maar ze hebben allemaal goed passende zadels!

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:46

idd Suzanne en Lisa!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:16

heiditjj schreef:
Als hij/zij er geen last van heeft met die dikke fleece eronder, waarom zou je dan een dikke pad kopen? Als je die over de fleece legt, komt het helemaal in de knel te zitten. En daarnaast ben ik het met roest eens, waarom geld uitgeven aan het paard van een ander (een manegepaard nog wel).

Dat is toch eigen keuze Knipoog
Ik heb dat vroeger ook gedaan, voor mijn favoriete paard een dekje gekocht.
Ik had ook mijn eigen halster en hoofdstel + bit.

Als de eigenaar van de manege het goedkeurt, en er geen problemen mee heeft, is dat toch alleen maar leuk.
Iedereen mag zelf weten wat hij/zij met hun geld doet!