Ervaring met Whip Clip?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Ervaring met Whip Clip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 22:51

Ik zag in de PaardenSport iets staan over de Whip Clip: een clip die je op je laars kunt schuiven waar je zweep in kan. Zo hoef je je zweep niet vast te houden maar heb je hem wel bij de hand als je hem nodig hebt. Heeft iemand van julli zo'n whip clip? Hoe bevalt dat?

Imker

Re: Ervaring met Whip Clip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:08

Die advertentie heb ik ook gezien, maar vraag me wel af of dat heel handig is als je een (behoorlijk) lange dressuurzweep hebt.
Daarbij vind ik het een beetje onzin en ik ben ook bang dat het je laars zal beschadigen.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:09

Ik heb er geen ervaring mee,, maar het lijkt me niet zo prettig eerlijk gezegt,,

Stel dat je valt?? dan zit die zweep aardig in de weg en kan je er flinke beurse plekken aan overhouden,, hij valt niet van je laars af lijkt me Bloos

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:55

Die zag ik inderdaad ook staan in de P&S!
Ik dacht direct: wat een onzin...!
Dat kan toch niet handig zijn..
Nee nee, niets voor mij en ik ben er heilig van overtuigd dat dat product echt niet zal aanslaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:57

Ik heb het niet zien staan, maar de eerste vraag die ik heb is ook...wat als er valt?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:09

Ik rij met een zweep van 1.30 of 1.40, leuk om die in je laars te zetten maar ik heb m vrees ik elke keer in mijn oog dan??

Zie ook t nut er niet van in om je zweep zo erbij te houden, je blijft geheid ergens achter hangen ofzo, en dan nog dan gebeurt er wat waarbij je eigenlijk een tik moet geven en dan ben je dus altijd te laat want voordat je dat ding uit die clip getrokken hebt......

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:13

Mijn zusje schuift haar zweep altijd in dr laars. wij hebben een half lange. Maar het lijkt me toch een beetje gevaarlijk als je valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:19

In de laars schuiven heb ik vroegah 1 keer gedaan...kreeg zo'n uitbrander dat ik het meteen ben afgeleerd

bagheera2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:21

Lijkt mij ook niet echt handig.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:25

Lijkt mij juist wel handig zo'n klippie. Niet zo zeer voor onder het rijden, maar voornamelijk om het paard heen en bij het opstappen. Of als je parcours moet lopen. Hup zweep in je clip en lopen maar.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:27

Zag het ook staan, maar lijkt mij nogal gevaarlijk.

Ik heb eigenlijk altijd geleerd dat het link kan zijn als je met je zweep in je laars rijdt, als je valt dan kun je erg ongelukkig op je zweep landen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:30

WinBinChes schreef:
Lijkt mij juist wel handig zo'n klippie. Niet zo zeer voor onder het rijden, maar voornamelijk om het paard heen en bij het opstappen. Of als je parcours moet lopen. Hup zweep in je clip en lopen maar.

bij het opstappen lijkt het me alleen maar lastig dat daar nog een zweep zit en tijdens parcours lopen, kun je hem toch aan je groom geven?
Het lijkt mij idd niks zo'n ding

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:31

hartsikke gevaarlijk, ik leer het altijd direct af in mijn lessen. Als je valt en die zweep breekt, is dat goed scherp en kan vervelende wonden opleveren!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 11:49

Het leek mij juist wel handig. Ik wil wat minder met zweep rijden omdat ik hem straks in de M1 ook niet meer bij me mag hebben, maar ik vind het wel handig om 'm dichtbij me te hebben zodat ik 'm gelijk kan pakken als dat nodig is. Het gevaar ivm vallen zie ik niet zo. Natuurlijk kun je je er aan bezeren met een val, maar je kunt je aan zoveel dingen bezeren als je valt. Ik vraag me wel af of het niet onhandig is met rijden, een dressuurzweep in zo'n clipje. Ik zie jullie bezwaren wel hoor, maar heeft ook iemand echt ervaring met die clip?

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:50

Mij lijkt het vooral handig tijdens buitenritten! Ik gebruik hem dan bijna nooit, maar heb hem af en toe wel even nodig. Dan hoef ik hem niet de hele tijd vast te houden Clown

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 20:38

Heb inmiddels een andere oplossing gevonden: ik steek mijn zweep nu door het lusje aan de voorkant van het chabrak. Zo hangt hij mooi langs de schouder van mijn paard naar beneden en hebben we er geen van beiden last van.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:43

Ik heb dat ding ook zien staan, maar dan in de Ros.
Ik rijd nooit met zweep, maar als ik met een zweep zou rijden lijkt het me heel handig. Heb het nog wel aan me zusje laten zien, want die rijd op de manege wel met een zweep.
Op zich lijkt het me niet gevaarlijk met vallen. Je zweep blijft volgens mij hangen op de clip bij de verdikking, waar je je zweep altijd vast houd. Dus als je valt, kan je zweep er zo af. Dan lijkt me een zweep in je laars veel gevaarlijker en dat zie ik best veel mensen doen! Trouwens in de advertentie stond dat je laarzen er niet kapot van gaan, omdat er iets beschermends omheen zit oid. Knipoog

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:15

Het leek me juist superhandig. Soms Bloos heb ik mijn pony zo lekker aan het lopen, dat mijn zweep me meer in de weg zit dan dat ik er wat aan heb. Meestal laat ik hem dan vallen en soms gooi ik hem op het dak van de stal (daar kun je bij vanuit de bak), toch lastig als je hem opeens toch weer nodig blijkt te hebben. Buiten houd ik m'n zweep altijd in m'n hand hoor, je weet maar nooit wanneer je hem nodig hebt.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:55

Ik hang mijn zweep aan de martingaal. Heb met rijden wel vast, maar als ik moet bouwen of op en af stappen hang ik hem aan de martingaal.