Wat is het verschil tussen pijpkousen en peesbeschermers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Wat is het verschil tussen pijpkousen en peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 18:14

Tja, voor sommige van jullie misschien een hele stomme vraag, maar ik vroeg me dus het verschil af tussen peesbeschermers en pijpkousen Bloos

ik had gister een discussie met iemand over mijn jaarling, hij tikt met zijn achter hoeven zijn voorbenen/ hoeven aan, en haalt zich regelmatig open, haast elke dag.

Nu vroeg ik me af als hij over een aantal jaren onder het zadel loopt, hij dan standaard beenbescherming nodig heeft? En zoja wat? Peesjes of pijpkousen?

Kylan

Re: Wat is het verschil tussen pijpkousen en peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:21

Pijpkousen zitten rondom het hele been dicht en hebben meestal geen harde kap aan de achterkant van het voorbeen. Peesbeschermers beschermen de pezen met een harde kap.

Dat een jaarling zich aantikt is niet zo gek, waarschijnlijk is hij nog overbouwd en weet niet goed waar hij de benen moet laten. Als ie over een aantal jaar is uitgegroeid kan het heel erg verbeterd zijn. Je kan het beste dan pas gaan zoeken naar bescherming.

qt_shetties

Re: Wat is het verschil tussen pijpkousen en peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 20:01

@Kylan: ja ik wilde hem nu nog geen bescherming omdoen (tja t liefst wel Tong uitsteken ben erg bezorgt, maar weet dat het niet goed is)
Maare, hij is juist niet overbouwd, nooit geweest ook, ik vrees dat dat nog gaat komen! en hij heeft een hele ruime pas, waardoor hij zich tijdens het spelen, maar ook gewoon tijdens draven bij wandelingetje aantikt, gevolg : diepe sneeen (schrijf je dat zo?)