Zadel laten maken, kunnen ze hier nog wat mee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Zadel laten maken, kunnen ze hier nog wat mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 18:16

Ik heb een heel fijn Pessoa springzadeltje van een jaar of 11 oud. Je kan goed zien dat ie gebruikt is, maar boom e.d. is goed en hij zit heerlijk. Het is wel vrij zacht leer en dat kun je merken, aan 1 kant is de naad van de zitting doorgesleten.
Kan een zadelmaker dit nog een beetje (betaalbaar) bijwerken? (een heel nieuw stuk leer erover laten zetten is me even teveel van het goede, dat wordt een heel duur grapje en vind ik het niet meer waard)
Fotootje van het zadel:
Afbeelding

batje

Re: Zadel laten maken, kunnen ze hier nog wat mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:17

Ik heb een zadel gehad waar een ovaal stukje leer over zo'n scheur is geplakt. Was niet heel erg mooi, maar wel functioneel en als je er mee rijdt zie je het toch niet..
Kan dus zeker gemaakt worden!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:18

Lijkt me toch dat ze die naad alleen wel kunnen herstellen, als het leer nog heel is, jensen ze er zo een nieuwe naad in. Zo te horen is het zadeltje dat nog wel waard. Ik heb er alleen geen ervaring mee. Misschien kun je gewoon eens langsgaan en vragen wat de mogelijkheden zijn, als je het te duur vindt, kun je dat gewoon zeggen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 18:22

Ik denk dat het leer te dun is om er nog een nieuwe naad in te stikken... Ik hoop een beetje dat ze het een soort van kunnen tapen ofzo..

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:27

o ik zie dat je (weer) in almelo woont, gewoon even naar Riel Klumper, of anders weet Steven Walter vast nog wel een goedkope oplossing.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:48

mijn zadel heeft dat ook, gewoon een stukje overheen geplakt, is niet mooi maar idd je ziet het niet als je erop zit.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:07

Je kunt lijm in die naden laten lopen, goed laten drogen en dan kan ie er weer lange tijd tegen.

Roann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:29

Bij mijn zadel is hetzelfde gebeurt maar dan al bij de vorige eigenaar.. Je ziet het bijna niet volgens mij is het opgevult met een alleen aan de buitenkant hardgeworden lijm ofzo? Ik weet het niet precies.. Er is bijna niets meer van te zien en ik heb er totaal geen last van!