Advies zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

angela123

Advies zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 08:15

Goedemorgen,

Heel binnenkort wil ik een nieuw/goed 2e hands dressuur zadel gaan kopen.
Ik rij nu op een Wintec 500 vzh, en kan je vertellen dat is niet al te best voor mijn billetjes.
Ben wat betreft zadels een aardige zeur, ik zit niet snel lekker en wil dan ook wel een lekker zacht zittend zadel.
Nu is het belangrijkste mijn paard, het moet passen goed passen en wil dan ook een zadel passervice langs laten komen, nu komt het volgende, ik heb een beetje rond zitten kijken op diverse websites en zie veel mooie zadels maar allemaal (ver) boven mijn budget.
Nu is mijn vraag dus aan jullie, wat voor een zadel raden jullie mij aan, mijn voorkeur gaat toch uit naar een nieuw zadel dit i.v.m. dat de meeste zadel passervice bedrijven geen 2e hands zadel komen passen.
Mijn budget zal rond de 800 a 900 euro zitten, wat raden jullie mij aan.

Groetjes angela

boemel

Re: Advies zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:23

Best Fit komt gewoon langs met 2-handszadels. Ze hebben echte oudjes, maar ook vrij nieuwe exemplaren.
Ik heb onlangs een vrij nieuwe KN gekocht bij hen. 1,5 jaar oud, maar ik denk hooguit 6 maanden gebruikt.
Je mag met 2-hands zadels eerst proefrijden. Daarna mocht ik het zadel nog 2 weken op proef om te kijken of het me echt beviel.

Is ideaal, want ik heb al een paar keer een nieuw zadel gekocht dat achteraf dan toch tegenviel.

egnie

Re: Advies zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:31

Een stalgenoot van mij heeft een Kentaur en ik heb er een aantal keren opgezeten en vond het een fijn zadel. De prijs zal ook zo rond de 900,- euro liggen. Het zadel ziet er goed uit en heeft volgens mij een zachte zit.
Voor een 2e hands moet je gewoon de zadelmakers in de buurt rondbellen en vragen of ze komen. Walter uit Enschede komt wel gewoon met 2e hands zadels. Is ook iemand met veel kennis. Ik weet niet waar je woont, maar hier in de buurt dan zou ik hem eens bellen.....