Er zit zeker verschil tussen dubbelgebroken bitjes. Niet alleen verschilt de prijs, de dikte van het mondstuk of de maat. Maar je hebt ook verschil in het materiaal... je hebt bv Argentaan, Aurigaan en RVS. Daarnaast zit er nog verschil in het middenstukje... die is er bolvormig, plat, wat kleiner of wat groter... Het middenstukje van de K&K Ultra is zelfs 45 graden gekanteld voor optimale ligging.
Zelf heb ik nu de 3e watertrens voor mijn merrie. Ik ben begonnen met hele goedkope koperkleurige van Imperial Riding met een plat middenstukje. Toen die aan vervanging toe was, heb ik eentje van Everline gekocht met RVS ringen, een Kaugan mondstuk en een bol middenstukje. Merkte geen verschil in 't rijden qua bol en plat middenstukje.
Jammer genoeg was de Everline na ruim 2 jaar aan vervanging toe... dat wil zeggen, de gaten waar de bitringen doorheen lopen waren dermate uitgesleten dat de randjes vlijmscherp waren geworden.
In de hoop dat ik er wat langer mee kan, heb ik een K&K Ultra gekocht. Ook met dit bitje merk ik geen verschil ten opzichte van het voorgaande bitje.