Welk hoofdstel ik weet het niet meer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dresspaard

Welk hoofdstel ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 21:06

Ik zoek een nieuw hoofdstel.
Heb al diverse in handen gehad en diverse sites bezocht om een keuze te maken, maar het wil nog niet echt lukken.

Momenteel heb ik een paar stubben hoofdstellen dus op zich zou ik weer voor stubben kunnen gaan, maar ik wil nu juist eens wat anders.

Ik heb nu een gedeeld kopstuk wat me niet bevalt dus wil ik een 'standaard' of een onderlegd kopstuk.

(bij sommige onderlegde kopstukken loopt de neusriem erover heen, 'geintegreerd in kopstuk' heet dat. Dat wil ik liever niet. Het kopstuk mag gevoerd zijn maar de neusriem moet er wel gewoon onderdoor lopen.)

Eissen die ik heb:
Zwart leer
Liefst niet gebolleerd maar daar ontkom je tegenwoordig niet meer aan
Blinde sluitingen
Normaal of onderlegd kopstuk
Kwaliteit
Prijsklasse tot 200 euro
(aangezien ik de stubbens ook gewoon nog gebruik en anders koop ik een los kopstuk en bouw ik die uit met de nieuwe spullen die ik nog van stubben heb liggen.)

Mijn paard heeft maat full, maar ik denk dat de full van bijvoorbeeld passier al iets aan de ruime kant zou zijn om even een indicatie te geven.

Ik vind het BR hoofdstel met brede platte aansnoerneusriem erg gaaf, maar die heeft weer geen blinde sluitingen en dat is echt een eis die ik stel.

De kieffer maike leek me ook wel leuk en ik heb vandaag een marengo hoofdstel in handen gehad wat ook niet verkeerd leek.

Wat raden jullie me aan?

Anoniem

Re: Welk hoofdstel ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:49

Ik heb pas een Passier scorpius gekocht, mooi hoofdstel, zacht onderlegd kopstuk, blinde sluitingen, inclusief frontriem met subtiele steentjes er in (kan overigens ook met een gewone frontriem), ik vind hem erg mooi, kost 200,-, ik heb hem alleen nog niet gebruikt, ik zit momenteel in het buitenland voor stage Lachen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:51

Een Passier Gemini voldoet volgens mij ook aan je eisen.
Ik zou eens naar de Passiers kijken Ja

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:56

Je zou contact op kunnen nemen met Ninon Schutte, die maakt hoofdstellen volledig volgens jouw wensen. Echt alles kun je vragen aan haar, zelfs het type gespen is jouw eigen keuze. En ze gebruikt prachtig leer. Ik heb een hoofdstel van haar en ben supertevreden. Ik was al heel lang op zoek en ik had nogal wat 'afwijkende' eisen, dat was allemaal geen enkel probleem. En toen bleek dat de frontriem te groot was (verkeerd gemeten) was dat ook geen probleem, zo aangepast. En als je 200 euro te besteden hebt dan kom je echt een heel eind bij haar (dat kostte de mijne).
http://www.zadelatelier.nl/

joselyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:02

Je zou kunnen kijken op paardenstijl naar de HB lissabon dit is een engels lederen hoofdstel met blinde sluitingen met aansnoerneusriem. Ik vindt dit zelf ook een heel mooi hoofdstel en niet te duur geprijsd.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:32

Dobert! Ligt standaard iets boven jou budget (volgens mij is de simpelste dobert classic met samursluitingen en brede neusriem 220,- ) . Superkwaliteit en een mooi model!

dresspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 17:12

Martine__ schreef:
Een Passier Gemini voldoet volgens mij ook aan je eisen.
Ik zou eens naar de Passiers kijken Ja

Nee, de goedkopere versies van passier vind ik eerder vergelijkbaar met HB.
Vind de kwaliteit ronduit slecht en ze verschillen ook qua neusriem dikte per hoofdstel.
De duurdere versies van passier vind ik wel heel gaaf.

Ik heb in elk geval al weer een aantal van mn lijstje geschrapt:

de br met brede neusriem vanwege de gespen
de marengo vanwege het leer (de neusriem was wel goed breed, bijna 5 cm)
de kieffer maike vanwege de gespen en ik ben bang dat ik gauw op de frontriem uitgekeken ben en ik vind het rode kieffer logo afschuwelijk lelijk

Euroriding lijkt me ook wel wat, maar die zijn niet overal te krijgen.
Zal het drunens ruiterhuis daarover eens bellen.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:15

het BR hoofdstel met brede platte aansnoerneusriem - heb je daar misschien een foto van?

dresspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 17:16

#Ymke# schreef:
Dobert! Ligt standaard iets boven jou budget (volgens mij is de simpelste dobert classic met samursluitingen en brede neusriem 220,- ) . Superkwaliteit en een mooi model!

Ja, ik had ze al eens bekeken.
Misschien moet ik toch maar iets bijleggen.
Het probleem is alleen dat ik het geld wel heb maar het er niet voor over heb omdat ik nog een aantal dure hoofdstellen heb liggen. Eigenlijk moet er eerst wat weg, maar kan er zo slecht afstand van doen want wie weet komt het nog eens uit:p

Maar misschien moet ik toch maar voor een compleet hoofdstel gaan en er toch iets meer aan uit willen geven want de 'goedkopere' hoofdstellen voldoen allemaal net niet aan mijn eissen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:17

Dresspaard: Vind je de Passier vergelijkbaar met HB? Nou dan heb ik daar toch echt een heel ander mening over Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:19

Lijkt me dat je voor een Passier moet gaan. Ik heb er eentje, is super. Ding is al >10 jaar oud, is mals als boter!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:39

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:34

#Ymke# schreef:

hey ik heb vandaag een super mooi dobert hoofdstel gekocht. Zwart brede aansnoerneusriem en was maar 115 euro! mooie kwaliteit en zacht soepel leer!

THExUSED

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:27

De Kieffer Madonna Lachen
Deze heb ik en er zijn geen problemen met de qualiteit.
Hij voldoet aan je eisen dus ik zou hem echt eens proberen!

lvdbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:31

De Marengo is ook van een goede kwaliteit en prijstechnisch interessant.