Op zoek naar nieuw vzh zadel - suggesties?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Op zoek naar nieuw vzh zadel - suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 11:11

Hallo,

Na jaren op veelzijdigheidszadel gereden te hebben ben ik afgelopen maart overgestapt op een dressuurzadel.
Dat was niet een van mijn betere beslissingen, want op één of andere manier kan ik hier niet lekker op zitten. Ik mis echt de steun.
Ook heb ik behoorlijk korte benen (ben zelf ook maar een ukje) en een dressuurzadel lijkt daarom ook minder mooi dan een vzh of springzadel.
Afgelopen 2 weken heb ik af en toe een springzadel mogen gebruiken, en zelfs als ik daar mee ging dressuren zat ik stukken beter. Kan beter doorzitten en heb een rustigere beenligging.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw vzh zadel of een hele goede tweedehandse in de prijsklasse 700-800 euro.

Natuurlijk moet er gekeken worden welk zadel het beste ligt op mijn paard, dat staat voorop. Maar graag wil ik ideeën en suggesties krijgen naar welk zadel ik bijvoorbeeld kan kijken.

Zelf heb ik gekeken naar een Rossner Amerika vs en een KR Sergeant. Waar zouden jullie voor kiezen?

Sowieso voor mijn paard is het belangrijk om te weten: medium boom en hoge schoft

Snoevie

Re: Op zoek naar nieuw vzh zadel - suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:50

de KR zit erg fijn,een vriendin van me heeft hem en als hij past natuurlijk is het een prima zadel voor die prijs

rossner ken ik niet zo goed,maar ik hoor er veel positieve dingen over.
ik zou gewoon verschillende zadels laten passen,en dan proberen welke het fijnste is

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 12:02

Maar dat is min of meer het probleem hier. Aangezien ik graag een nieuw zadel wil, kan ik in deze omstreken terecht bij de divoza of de hippo's en deze laten komen. Een zadelmaker kan ook, maar dan krijg ik alweer een tweedehandszadel, en nou ja ik heb nu de keus dus liever niet.
Ik weet dus niet zo goed hoe ik aan huis meerdere nieuwe zadels kan passen in deze prijsklasse..

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 16:52

Wat is de kwaliteit van een Zaldi Jupiter?? Deze is zo goed als nieuw en ligt nu gereserveerd bij de Divoza voor mij. Zodat ik zeker weet dat ie er nog is als ik v.d. week kom kijken Haha!