Ik heb ooit zo'n hoofdstel aan laten meten voor m'n friese ruin. Hij heeft wel een Full-size breedte, maar een kort en fijn koppie, de lengte is Cob-size. Paste perfect, alleen vind ik het leer niet van goede kwaliteit en zeker niet voor die prijs, zo rond de 200 euro voor een trenshoofdstel met gecombineerde neusriem en gladlederen teugels, RVS saumur (blinde) sluitingen. Het leer was wel soepel genoeg, maar verloor z'n glans snel en werdt kaal, het gaf behoorlijk af zeker als het een beetje nat werd bij enkel het bit afspoelen na het rijden al. Ik had wit onderlegde neus- en frontriem, dat bleek gewoon van kunstleer te zijn en de zwarte kleur die afgaf van het hoofdstel maakte allemaal paarsige vlekken op het witte onderlegde gedeelte, kreeg je er niet meer af. M'n zadel verkleurd ook wel vrij snel door slijtage en zeker met regen, maar dat behandel ik gewoon met zwarte lederverf van de schoenmaker en af en toe met zwarte lederolie. Hoofdtel al gauw weg gedaan, heb nu al 3 jaar een Döbert Stallmeister, bevalt me veel beter, super kwaliteit waar Hulsebos hoofdstel niet aan kan tippen terwijl ze ongeveer even duur zijn. Tevens viel die Döbert ook super in de maten van m'n paard. Succes ermee!