tweedehands zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tineke_88

tweedehands zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:53

Wat zouden jullie uitgeven aan een tweedehands zadel?
Ik ben er benieuwd naar, omdat ik zelf misschien een zadel zou willen aanschaffen.

Dav

Re: tweedehands zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:55

Denk eraan als je 2de hands doet dan tie dan ook goed moet passen en aansluiten!
Neem als het kan een deskundige mee die mee kan helpen met beoordelen.

Wat ik eraan zou uitgeven is max 700,- maar aan een goeie Fryso wel iets meer.
Ligt heel erg aan het merk en hoe oud het zadel al is.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:56

ligt aan het zadel, heeft het scheuren ?, is het zadel goedonderhouden .
heeft het lelijke gebruiksporen

maar ongeveer 600,700 wel Ja

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:58

ligt aan het zadel hoe het eruit ziet en ermee om is gegaan. ook of de boom heel is en de kussens nog recht

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:00

ikke20 schreef:
ligt aan het zadel hoe het eruit ziet en ermee om is gegaan. ook of de boom heel is en de kussens nog recht

Als de boom kapot is of scheve kussens dan koop ik het al niet eens.
TS je kan beter wat meer uitgeven en jarenlang plezier hebben (en dan ook dat je paardje het een fijn zadel vind) dan iets kopen wat leuk lijkt.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:04

Hang er vanaf waar het vandaan komt.. zou nie tzomer op marktplaats 1 kopen.. je weet maar nooit
en als je er 600 700 euro aan uit wilt geven kun je beter een nieuwe Rosner kopen.. die zijn goed in kwaliteit en is een goede prijs..
dus ik zou niet veel uitwillen geven aan een tweede hands zadel

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:07

Hangt van het merk, de leeftijd en de gebruikssporen af.
Ik vind het een beetje een vage vraag...sorry...
Het is net een beetje als wanneer je zou vragen: wat geef je uit aan een tweedehands auto....
dat hangt ook van te veel dingen af....of je een oude fiat panda koopt of een jonge occasion, een audi A4 of zo.....snap je?

Tineke_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 17:19

ja, klopt. Het zadel wat ik bijvoorbeeld op het oog heb is een Hubertus zadel. Het ziet er op de foto's goed uit, weinig gebruikssporen, netjes onderhouden. Natuurlijk ga ik eerst kijken!

Denk ook niet dat ik het niet belangrijk vind of het goed past.

Het zit namelijk zo, het zadel van mijn 'verzorgpaard' wat hij nu heeft, zit gewoon niet helemaal goed en voor mij zit het ook niet lekker. Daarom leek het een goed idee om zelf een nieuw zadel te kopen, en als ik niet meer op het paard rijd, het zadel weer door te verkopen. De eigenaar (oude man) van de paarden heeft de paarden gewoon voor de leuk en laat anderen en zijn kleinkinderen er op rijden. Ik rijd op één van die paarden waar verder niemand mee rijd. Daarom wil ik ook niet aan de eigenaar vragen om een nieuw zadel, snap je?

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:28

polly2 schreef:
Hangt van het merk, de leeftijd en de gebruikssporen af.
Ik vind het een beetje een vage vraag...sorry...
Het is net een beetje als wanneer je zou vragen: wat geef je uit aan een tweedehands auto....
dat hangt ook van te veel dingen af....of je een oude fiat panda koopt of een jonge occasion, een audi A4 of zo.....snap je?

mee eens!;)
misschien moet je je vraag wat gerichter stellen.. Lachen
wnat ik snap dat je op vergelijkend onderzoek uit wilt gaan..
maar is het recreatief of voor in de sport en wat voor zadel
hoe oud is het enzo..
misschien kunnen we je dan beter helpen

Tineke_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 18:23

Het is vooral voor recreatief gebruik. Een Hubertus vzh zadel, 18 inch, compleet met beugels singel en dekje. Hoe oud weet ik nog niet precies

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:29

misschien wat voor je een wintec of een bates of een thorrowgood. zijn nieuw tussen de 400-800 (bates is duurder) euries en hebben allemaal een wisselbare boom dus stel dat je stopt met die te rijden kan je die weer op een ander leggen en de meeste paarden passen et wel

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:14

Ik zou niet al te veel naar de leeftijd kijken van een zadel. Het zegt namelijk niks over hoelang het zadel in gebruik is. Ik zou kijken of de boom goed is, de kussens gelijk en niet scheef zijn. De kussens tevens even goed bekijken en voelen of er geen "klonten" in zitten. Veder moet je kijken of het zadel nog recht is en je kunt kijken hoeveel slijtage het heeft aan de zweetbladen. Je vergelijkt dan de onderzijden met de zijde boven aan bij de zitting. Op die manier kun je zien of het zadel intensief gebruikt is. Verder zou ik kijken of een zadelmaker is die kan komen om te zien of het zadel goed op je paar/pony ligt. Succes