Barefoot meningen gevraagd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Barefoot meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:19

Ik heb op internet al wat informatie gevonden, en ben eigenlijks benieuwd naar ervaringen met dit zadel. Vandaar de vraag aan jullie of het mogelijk is om zoveel mogelijk eigen ervaringen hier neer te zetten Lachen

Kitsolu

Re: Barefoot meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:23

Ik ben er helemaal verkocht van!

Mijn mening:
Het zit heerlijk, mijn paard loopt er veel lekkerder onder, het is veel lichter en voor mijn idee dus prettiger dan een boomzadel. Ik hoef niet meer bang te zijn dat de boom niet past en ik dus de rug van mijn paar verknoei.

Ik doe er eigenlijk alles mee, ookal beweren sommige mensen dat boomloos springen taboe is.

Het enige nadeel vind ik dat, als je een gesloten, afhankelijke zit in bvb een diep dressuurzadel gewend bent, het heel erg wennen is om ineens "zelf" te moeten zitten. Dit heb ik op 1 van de 3 paarden die ik heb ervaart, en verder nergens problemen ondervonden.

Als ik jou was, zou ik gewoon eens een testzadel aanvragen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:26

Waar zou ik zo'n testzadel kunnen 'aanvragen'? Ik ben ze nog niet tegengekomen, waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht Tong uitsteken

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:28

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:28

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:32

Bedankt Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:34

Alytuiere schreef:
edit: ooh hahaha zitten we tegelijk te posten

Clown

Succes Magda! Zo'n testzadel kun je een week uitproberen is echt een hele fijne service!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:37

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-05-22 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:38

ik heb eerst de Cheyenne gehad,maar mijn toen drachtige pony kreeg op de rand achterop kale plekken en puisten, ze was toen geheel geschoren.
nu heb ik voor mijn bijrijdsters een Nevada western,ik vind het niet lekker zitten ,hun gelukkig wel
ik heb een boomwesternzadel ,een goed passende!
deze is met een kale boom gepast,het is een handmade Vaquera gemaakt door Louis van de Kerkhof uit Venlo
daar zit ik heerlijk op en kan dat uren volhouden

voor mij dus geen Boomlooszadel gewoon omdat ik ik daar niet lekker op kan zitten,en ook qwa gewicht vind ik dat ik te zwaar ben voor boomloos Knipoog

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:08

magda_90 schreef:
Het is nog niet voor nu, ik kan nu nog maar 1x in de week rijden en dan kan je natuurlijk niks gaan uitproberen. En daarnaast heb ik geen idee hoe ik bij Beilen moet komen Nagelbijten / Gniffelen

je kan hem ook op laten sturen Knipoog dan betaal je alleen de verz. kosten. Ik hoop dat je geholpen bent Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 08:17

Als je de zoekmachine even gebruikt en daar gewoon Barefoot invoert kom je erg veel topics tegen met veel verschillende ervaringen.
Ook kun je gewoon zoeken met de zoekterm "boomloos", gezien de grootste groep boomloos rijders toch een barefoot heeft kom je heel wat ervaringen tegen.
Even een klein lijstje van de topics die ik op 1 pagina al tegenkom:

Hier een topic met ook een stukje over de drukverdeling van een barefoot:
dekoezegtboe @ [NA] waarom boomloos?
In dit topic ook barefootgebruikers:
[NA] advies graag! boomloos???
Ook barefootgebruikers in dit topic:
[HAR] Waarom wel of geen boomloos zadel ?
Nog meer barefootgebruikers:
[NA] zijn er mensen die met een boomloos dresuur zadel rijden???
Het boomloostopic in de HK, hier vind je ook veel ervaringen met Barefoot en andere boomloze zadels:
[HK] De boomlozen bomen genadeloos door..deel IV

Ik denk dat er meer dan genoeg ervaringen zo te vinden zijn, hier dus een slotje Knipoog