[WN] korte zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

korte zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 15:22

en daar was ik weer met nog een vraagje

mijn merrie gaat deze winter ingereden worden
heb een zadel voor haar liggen, ijslanderzadel want sja, het is een ijslander
maar de eerste tijd zal ik me vooral bezig houden met kilometers maken , balans, kracht etc
en wil ik vooral heel veel comfort omdat veel trainingen, ook dressuurmatig en gangtechnisch buiten op ritten gaat gebeuren.
nu had ik eens rond zitten kijken en een (gangen)zadel op westernboom lijtk me op zich wel wat
maar! moet dan wel op zoek naar een (relatief gezien) kort zadel
ik bedoel , mijn merrie is 1,40 m hoog en haar rug is niet extreem kort, maar lang is anders

mocht ik uiteindelijk kiezen voor een zadel op westernboom laat ik hier absoluut door een zadelpasser/maker naar kijken
want hoewel ik kwa engelse zadel prima in staat ben om te kijken of iets wel of niet goed past en wat er aan moet gebeuren om het wel passend te maken
ga ik me hier bij westernzadels niet aan wagen

maar ben nu alvast wel heel benieuwd welke merken er types zadels hebben die vrij kort zijn , want ik kan me voorstellen dat dit niet echt een groot aanbod zal zijn ... en zelf alvast proefzitten/rijden om te kijken wat mijn goed past is altijd handig

DubbelFun

Re: korte zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:35

De lengte van een westernzadel is natuurlijk ook afhankelijk van je eigen broekmaat. Voor een volwassen zitmaat (15") zit je toch al snel aan een boomlengte van 21". De totale lengte van zo'n zadel zal dan al snel naar de 60/62 cm lopen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:03

Ik heb er een te koop liggen, voor ene kort paard met ook nog wat vrijheid in de schouders, omdat ie juist voor zo ene kort paardje bedoelt is. Lag op een tinker van 1.38, een link staat in mijn onderschrift. Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 14:41

heb je pb gestuurd Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 15:30

iedereen bedankt voor de moeite (in topic en per pb)
maar denk dat western helaas af gaat vallen kwa zadel ivm de lengte
ik denk dat ene zadel kort genoeg voor Edda's rug een onmogelijkheid is