Opvullen zadel bij knieën

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Opvullen zadel bij knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 13:52

Ik heb vrij stevige bovenbenen, waardoor mijn knieën niet tegen mijn zadel aanliggen (daar is het zadel vrij smal). Dit heeft tot gevolg dat (met name bij het doorzitten) mijn onderbenen heel erg klapperen. Ze hangen namelijk vanaf het punt boven mijn knie helemaal los. Beetje lastig uitleggen, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is het zadel daar op te laten vullen zodat mijn knieën beter aansluiten. Weet iemand of dat kan of heeft iemand daar ervaring mee?

Ilse

Re: Opvullen zadel bij knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:21

Ja dat kan, ik heb zelf een Euroriding Diamant dressurzadel, en heb bij de 2x keer dat ik hem liet opvullen gevraagd of de kniewrongen dikker konden, en dat was geen probleem.
Onwijs dik worden ze niet, maar ik voel zeker wel verschil Lachen

(overigens benoem ik de verkeerde wrongen, maar ik heb geen flauw idee hoe ze anders heten. Het zijn niet de kniewrongen die óp het zweetblad zitten, maar het gedeelte daar onder, zeg maar waar ook je singelstoten enz. zitten)

Roxx

Re: Opvullen zadel bij knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 15:30

Super, dankjewel! Nog meer mensen met ervaringen?