Verschil acryl en fleece bandages?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lafayette

Verschil acryl en fleece bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 09:39

Beste Bokkers

Ik was laatst aan het kijken op internet en wat is nou eigenlijk het verschil van acryl en fleece bandages
worden ze allebij voor iets anders gebruikt de een werk en de ander stal bandages. en wat zijn de voor en nadelen?

Groetjes Claudia

Ilse

Re: Verschil acryl en fleece bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:26

Acryl bandages vind ik persoonlijk de fijnste bandages die er zijn. Het zijn de meest bekende bandages, meestal zijn ze van katoen. Ze rekken niet mee en ik vind ze daarom ook fijn bandageren.
Ik raad je wel aan om hier onderlappen onder te gebruiken.

Fleece bandages vind ik daar in tegen echt verschrikkelijke rotdingen, ze zakken makkelijker af (fleece = glad), zijn dik en zijn behoorlijk warm.
Enige voordeel is dat je hieronder geen onderlappen hoeft te gebruiken. Kan wel, maar dan heb je benen van meters dik Haha!

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:12

Ilse schreef:
Acryl bandages vind ik persoonlijk de fijnste bandages die er zijn. Het zijn de meest bekende bandages, meestal zijn ze van katoen. Ze rekken niet mee en ik vind ze daarom ook fijn bandageren.
Ik raad je wel aan om hier onderlappen onder te gebruiken.

Fleece bandages vind ik daar in tegen echt verschrikkelijke rotdingen, ze zakken makkelijker af (fleece = glad), zijn dik en zijn behoorlijk warm.
Enige voordeel is dat je hieronder geen onderlappen hoeft te gebruiken. Kan wel, maar dan heb je benen van meters dik Haha!

Dan zou je de bandages gewoon moeten inkorten, als ze de juiste lengte zijn zijn de benen niet zo dik.

peter_pan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:25

ik vind ze beiden wel aangenaam.
In de zomer gebruik ik meestal acryl, omdat deze toch net iets minder warm zijn.
(maar als het echt warm is, dan zonder bandages hoor) Knipoog
in de winter fleece. ik heb niet echt het probleem van afzakkende fleecebandages hoor...
en idd, ik heb ook sommige van mijn bandages wat moeten inkorten, omdat die anders te dik stonden Vork

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:00

@Ilse, acryl bandages zijn gemaakt van acryl en fleece bandages van fleece, hoe kom jij er dan bij dat acryl bandages meestal van katoen zijn ?!? Fleece is niet echt bepaald glad, maakt niet zoveel uit.
Altijd onderlappen gebruiken, zowel met fleece als acryl bandages. Als het geen dikke laag is om de benen geven ze amper bescherming als er een tik van een hoef tegen komt. Je kan beter peesbeschermers gebruiken, deze hebben een harde buitenzijde die een klap van een hoef beter op kunnen vangen, zeker met bijv Air van Harry's Horse zijn ze vaak ook nog wat luchtiger dan bandages.