Ik heb sinds kort een bondje aangeschaft, gewoon omdat ik dat mooi vind

Maar heeft het verder ook een bedoeling?
Misschien zodat het zadel beter ligt ofzo?
Groetjes,
Nancy
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Up_to_Date schreef:Is er wel een nieuw of passend zadel in zicht dan?
Want je kunt je paard op deze manier naar de kl*te rijden..
Didoo schreef:Bontje is alleen nodig als het zadel niet past, en als het zadel niet past moet je een nieuwe...
Dus bontjes slaan eigenlijk nergens op
Tenzei het tijdelijke overbrugging is van oud slecht liggend zadel naar nieuw goed liggend zadel wat nog niet gearriveerd is
Bubsj schreef:Didoo schreef:Bontje is alleen nodig als het zadel niet past, en als het zadel niet past moet je een nieuwe...
Dus bontjes slaan eigenlijk nergens op
Tenzei het tijdelijke overbrugging is van oud slecht liggend zadel naar nieuw goed liggend zadel wat nog niet gearriveerd is
Bontjes zijn ook niet voor als het zadel niet past. Dat valt alleen te verhelpen door een zadelmaker. EVENTUEEL kan je hem gebruiken als je paard nog erg groeit in zijn bespiering, of plotsling door ziekte iets slanker is geworden, en je geen zin hebt constant het zadel aan te passen (wat overigens nog altijd het beste is!)
De enige echte gebruiksreden voor een bontje is een paard met een gevoelige rug, die ondanks passend zadel en geen verdere mankementen aan de rug alsnog gevoelig blijft.

Didoo schreef:Dat zeg ik ook niet
Ik zeg dat het een overbrugging is voor eventuele druk oid als je nog geen nieuw zadel hebt.
Van bontjes gaan zadels 3 van de 4 keer veel slechter liggen, dus met een gevoellige rug zou dit neem ik aan ook niet bevorderend zijn, heeft het paard geen last van een gevoellige rug maar ligt wel zijn hele zadel verkeerd.

xRosa schreef:Dan snap ik überhaupt niet waarom mensen met een zadelbontje rijden.. het is dus alleen voor als het zadel niet past? En wie koopt er nou weer een zadel dat niet past!
sjorsie schreef:je paard veranderd continu, toen ik mijn paard kocht was hij 5 en paste het zadel perfect, nu is hij net 7 en is uit zijn zadel gegroeid, maar omdat ik geen geldboom heb nu even tijdelijk een bontje ertussen
Bubsj schreef:sjorsie schreef:je paard veranderd continu, toen ik mijn paard kocht was hij 5 en paste het zadel perfect, nu is hij net 7 en is uit zijn zadel gegroeid, maar omdat ik geen geldboom heb nu even tijdelijk een bontje ertussen
Deze kennik nog niet. Een bontje omdat het zadel te klein is? Wil je me daar de filosofie achter eens uitleggen?