Schuurplekjes van hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Schuurplekjes van hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 17:38

Nu mn verzorgpaard weer in zn mooie korte zomervacht zit, geeft het hoofdstel schuurplekjes op de plekken waar de leren ringetjes bij de gespen zitten (snappen jullie het nog Haha! ) We smeren m regelmatig in met honingzalf, maar de plekjes blijven kaal. Wie heeft hier ook ervaring mee en wat doen jullie eraan? Zijn er ook hoofdstellen waarbij deze ringetjes heel zacht zijn?

bolusje

Re: Schuurplekjes van hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:38

ander leder nemen ,je hebt tegenwoordig ook bont voor om bepaalde delen van het hoofdstel,helpt echt super,groetjes

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:00

Ik zou er een bontje omdoen, dan heeft hij er zeker geen last van en moet je ook geen nieuw hoofdstel kopen.

ShannaSaido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:28

Dan moet je dat ringetje veel invetten of er zit een scherp versleten randje aan dan moet je het weg doen en een nieuwe kopen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:36

Ik zou een nieuw hoofdstel kopen, en anders er een bontje eronder maar ik weet niet of dat om alle delen van een hoofdstel kan.

succes Haha!

sasave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:34

wij smeren de plekjes in met babyolie,groeien de haren weer snel terug,

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 15:54

youreperfect schreef:
Ik zou er een bontje omdoen, dan heeft hij er zeker geen last van en moet je ook geen nieuw hoofdstel kopen.

Weet je misschien waar ik die bontjes kan kopen? Heb ze eigenlijk nooit gezien voor de bakstukken..
Ik heb idd het idee dat een ander hoofdstel niet veel zal helpen, maar zal ook de olietip en invet tip proberen..thanx

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:56

Bontjes kan je meestal gewoon bij de ruitershop halen, soms zijn ze te groot maar dan kan je ze op maat knippen Lachen

Succes

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 16:26

Aha ok, toen ik je antwoord las kwam ik zelf ook op een idee, stukjes zwart neopreen. Das lekker zacht en hopelijk valt dat niet zo op Haha! Haha! Alleen nog ff kijken of ik dat bij de surfshop kan krijgen. bedankt voor het brainstormen!