Heb ook een Dobert Stallmeister met koperen gespen (geen blinde sluitingen dus) en aansnoerneusriem. Superkwaliteit, die van mij gaat al 3,5 jaar en intensief gebruik mee. Verder nog een Harry's Horse uit de luxe lederen lijn van italiaans leder, de Gold line collectie. Hoofdstel heeft koperen gespen en goudkleurige randjes en een aansnoerneusriem, heel chique, goede kwaliteit en nog betaalbaar. Heb zelf de Kieffer Ulla Salzgeber gold line gehad, maar die van HH vind ik kwalitatief beter, die van Kieffer was echt snel lelijk en zeker niet netjes afgewerkt met bijv die naadjes, gouden randjes waren ook zo kaal terwijl ik erg zuinig op m'n spullen ben. Die riemen van het hoofdstel lijken net iets te dun om een stikselrandje te geven, het leer wordt er beduidend zwakker van dus voor mij geen extra siernaatjes meer.
Nadeel van koper is dat het wel regelmatig gepoetst moet worden wat ik echt minder leuk vind. Zeker als ik op het strand gereden heb, dan slaan m'n stijgbeugels paar dagen later groen uit vanwege het zoute zeewater
.
Succes met je zoektocht!