[WN] Paard last van jeuk bij zweten: welke pad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Paard last van jeuk bij zweten: welke pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 10:14

Blue is erg gevoelig op z'n huid en vacht. Bij het minste geringste vliegje, wondje of jeuk, is hij al erg geïrriteerd. En dit uit zich extra op wedstrijden als hij dus ook door de stress wat meer opgewonden is.

Nu heb ik onder mijn wedstrijdblanket een neopreen pad liggen. Niet echt bevorderlijk dus wat betreft het zweten. Hij begint dus best snel te zweten hierdoor en wordt dan helemaal gek van de jeuk.

Nu wil ik dus een nieuwe pad voor onder mijn blanket kopen, alleen ben ik niet goed op de hoogte wat dan het beste is. Dus ik zoek een pad die goed het vocht op neemt en waaronder het niet zo warm wordt. Met de minste kans op zweten en jeuk dus. Er zijn vast hier mensen die ervaring hebben met verschillende pads en die mij van advies kunnen voorzien. Knipoog

DubbelFun

Re: Paard last van jeuk bij zweten: welke pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:38

Als je goed vocht op wilt laten nemen kun je best een goede wollen vilten pad nemen. Die heb je in veel soorten, zoals nu ook gecontourde/voorgevormde waar je makkelijk een showblanket overheen kunt doen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:40

Ik zweer ook bij een vilten. Laatst bij een show had ik weer eens een neopreenpadonder m´n showpad en Fuego had toch weer schuurplekken. Vilt heeft dit niet.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:56

ik heb ook een 100% wollen vilten. let wel; alleen de duurderen bestaan uit zuiver wol. de rest is wol met vooral veel kunsstof.dat neemt weer veel minder op.
alleen natuurlijke materialen kunnen zweet opnemen, zoals wol en katoen.....

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:13

Ik had het zelfde probleem met mijn paard, de mijne ging zelfs rollen met mij erop.

Nu heb ik van die professional's choice pads, zijn wel wat duurder maar die ademen heel goed en zweten zal niet zo snel gebeuren onder deze pads ze zijn aan de onderkant van Sympanova: synthetisch en anti-allergeen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:59

onder synthetisch gaan ze absoluut zweten....

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:21

na de mijne heeft nu nergens last meer van want het is een hele luchtige pad.