Zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tineke_88

Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 14:55

Hallo!

Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben.
Sinds kort rijd ik een fjord, maar ik heb het idee dat het zadel niet helemaal goed is. Het paard is wel wat rond en heeft weinig schoft, en onder het rijden verschuift het zadel waardoor het scheef komt te liggen (singel kun je zo strak aan trekken als je wil, verschuift nog). Niet helemaal de bedoeling lijkt me en het zit ook niet zo fijn.

Ik heb het er wel voor over om een goedkoop tweedehands zadel te kopen om hem te rijden, maar ik zou niet weten wat voor zadel ik dan zou moeten kopen.. Heeft iemand een idee voor mij?

jomaro

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:00

Zadelmaker langs laten komen, die kan je veel info geven of het wel of niet goed past.
Zadel mag niet schuiven.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:58

je kan idd het beste een zadelmaker laten komen. die kan kijken of je huidige zadel goed ligt en of daar wat aan verandert kan worden waardoor die weer goed ligt. en anders kan hij je goed helpen om een nieuw zadel aan te schaffen.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:59

Jeps, inderdaad zadelmaker ernaar laten kijken,.... Op een rondpaard kan het soms voorkomen dat het zadel gaat schuiven, maar ook daar kan een zadelmaker advies over geven,.....

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:53

Het antwoord is idd al gegeven.

Een zadel dat schuift past 9 van de 10 keer niet goed.

Veel suc6.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:27

eens chuivend zadel is zoals al gezegd neit goed....het slimst is een zadelmaker (ook al gezegd Tong uitsteken) misschien kan het met opvullen verholpen worden? en anders zie t hij dat wel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:16

Schuift het zadel horizontaal (van achter naar voor of van voor naar achter) of schuift het omdat de fjord te bol is doordat je bijvoorbeeld op de ene beugel meer druk zet? In dat laatste geval denk ik niet dat een zadelmaker er erg veel aan kan veranderen, te bolle fjord is te bolle fjord. Je zult dan aan je balans moeten gaan werken, die moet dan nog beter zijn dan bij een dunner paard met meer schoft.

bolusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:41

laat hem even opmeten door de zadelmaker en die kan je advies geven,groetjes